Láthatatlan kóstoló vakoknak és gyengénlátóknak a Borfesztivál előtt
Vakoknak és gyengénlátóknak tartanak szakmai előadással kísért kóstolót a 20. Budavári Borfesztivál szervezői a szerdán induló borünnep előtt; a kétnapos eseményen a résztvevők megtanulhatják, hogyan kell szakszerűen bort kóstolni.
A Borfesztivált megelőző Boregyetemmel párhuzamosan, hétfőn és kedden mintegy ötven nemlátó személy részesülhet különleges élményben a Magyar Kultúra Alapítvány budavári székházában – mondta el a Borfesztivált szervező Magyar Szőlő- és Borkultúra Nonprofit Kft. ügyvezetője.
Mint Zilai Zoltán felidézte, korábban maga is megtapasztalhatta, milyen a látást nélkülözve találkozni a borral, mikor egy svájci borversenyen egy teljesen elsötétített teremben megtartott vakkóstoláson vett részt.
Ez adta az ötletet, hogy a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségével, valamint a Szent Ignác Jezsuita Szakkollégiummal közösen a látássérültekkel is megismertessék a szakszerű borkóstolás örömeit Nagy Ákosné, a Corvinus Egyetem Borászati Tanszékének docense vezetésével – tette hozzá.
Nagy Ákosné az MTI-nek elmondta, hogy a résztvevők hat magyarországi borvidékről hat bort ízlelhetnek meg a reduktív fehérektől a rozékon és vörösökön át a tokaji aszúig, ebben egy Braille-írással készült táblázat is segít nekik.
A hétfői kóstolás MTI által megszólaltatott résztvevői mindannyian arról számoltak be, hogy eddig is kedvelték ugyan a bort, ezentúl azonban több szempontból fognak figyelni a fogyasztott tételekre. A legnagyobb sikert a visszajelzések szerint a Borbély Pincészet Gabriella Muscat Ottonelje és a három puttonyos Puklus Tokaji Aszú aratta az első kóstolón.
A Népligetben megtalálható Láthatatlan kiállítás munkatársainak segítségével egy besötétített pincehelyiségben borszakírók és újságírók is kipróbálhatták, milyen érzés a vizuális ingerek kizárásával, csak az illatokra és ízekre figyelve bort kóstolni. Tapasztalataik szerint, bár nehéz dolog ilyen módon bort értékelni, a teljes sötétség segíthet a koncentrációban. „Elvégre az ember csókolózásnál is becsukja a szemét” – vont párhuzamot az egyik résztvevő.
(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >