Lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban
Áprilisban 2,7 százalékkal nőtt éves összehasonlításban a kiskereskedelmi forgalom Csehországban a márciusi 8,7 százalék után – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) Prágában.
A kiskereskedelmi forgalomba Csehországban nem számítják bele az autóeladást és szervizelést, amely áprilisban éves összehasonlításban 6,1 százalékkal emelkedett.
Többet költöttek ebben a hónapban a cseh lakosok élelmiszerekre és iparcikkekre, az üzemanyagok eladása ugyanakkor lényegében nem változott az előző hónaphoz viszonyítva. A legnagyobb növekedést – 20,9 százalék – már hagyományosan az internetes áruházak érték el.
Elemzők szerint az áprilisi alacsonyabb növekedés elsősorban a naptári hatásoknak tudható be, mert az idén ebben a hónapban három nappal kevesebb volt a munkanap, mint tavaly. Általános vélemény, hogy a háztartások fogyasztásának folyamatos emelkedése továbbra is a cseh gazdaság legfőbb húzóereje marad. A külkereskedelem többlete áprilisban 10,6 milliárd koronára esett vissza. Tavaly áprilisban ez 13,8 milliárd koronát tett ki. A cseh kivitel áprilisban a tavalyi áprilissal összevetve 2,9 százalékkal csökkent, míg a behozatal 2,2 százalékkal emelkedett. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Májusban lassult a cseh kiskereskedelmi forgalom növekedése
Májusban immár hatodik hónapja nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, a…
Tovább olvasom >Csehországban közösen fejleszt elektromosautó-töltő infrastruktúrát a Billa, a Penny és a Shell
Stratégiai partnerséget kötött a Billa, a Penny és a Shell…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >