Lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban
Áprilisban 2,7 százalékkal nőtt éves összehasonlításban a kiskereskedelmi forgalom Csehországban a márciusi 8,7 százalék után – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) Prágában.
A kiskereskedelmi forgalomba Csehországban nem számítják bele az autóeladást és szervizelést, amely áprilisban éves összehasonlításban 6,1 százalékkal emelkedett.
Többet költöttek ebben a hónapban a cseh lakosok élelmiszerekre és iparcikkekre, az üzemanyagok eladása ugyanakkor lényegében nem változott az előző hónaphoz viszonyítva. A legnagyobb növekedést – 20,9 százalék – már hagyományosan az internetes áruházak érték el.
Elemzők szerint az áprilisi alacsonyabb növekedés elsősorban a naptári hatásoknak tudható be, mert az idén ebben a hónapban három nappal kevesebb volt a munkanap, mint tavaly. Általános vélemény, hogy a háztartások fogyasztásának folyamatos emelkedése továbbra is a cseh gazdaság legfőbb húzóereje marad. A külkereskedelem többlete áprilisban 10,6 milliárd koronára esett vissza. Tavaly áprilisban ez 13,8 milliárd koronát tett ki. A cseh kivitel áprilisban a tavalyi áprilissal összevetve 2,9 százalékkal csökkent, míg a behozatal 2,2 százalékkal emelkedett. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Márciusban is 2,7 százalékos volt az éves infláció Csehországban
Márciusban éves szinten 2,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak Csehországban,…
Tovább olvasom >Cseh agrárminiszter: péntektől szigorúbban ellenőrzik a Szlovákiából Csehországba érkező teherkocsikat
A cseh hatóságok péntektől szigorúbban fogják ellenőrizni a határátkelőkön a…
Tovább olvasom >Cseh agrárminiszter: szerdától katonákkal erősítik meg a határokon áthaladó kamionok ellenőrzését a száj- és körömfájás miatt
Egyelőre nincs szükség vészhelyzet kihirdetésére Dél-Morvaországban a szlovákiai és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >