Lassult az infláció Olaszországban, de az élelmiszerárak emelkedtek
Olaszországban februárban 9,1 százalékkal nőttek a fogyasztói árak éves szinten, miután januárban 10 százalékos emelkedést mértek – közölte az olasz statisztikai hivatal, az Istat csütörtökön.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/03/pexels-jeshoots-7522.jpg)
Tovább emelkedtek az olasz élelmiszerárak
A februári 2022 szeptembere óta a legalacsonyabb ráta Olaszországban. A két hete közzétett előzetes becslésben 9,2 százalékos februári adat szerepelt.
Az Istat végleges adatai alapján a havi szintű infláció februárban 0,2 százalékra emelkedett a januári 0,1 százalék után.
Az Istat megjegyezte, hogy az éves szintű infláció lassulását elsősorban az energiaárak mérséklődése okozta. Az Istat adatai szerint az éves árnövekedés mérséklődése nagyrészt a szabályozott energiaárak hatásának köszönhető, amelyek az előző hónapban 16,4 százalékos csökkenést mutattak, míg januárban 12 százalékosat. A nem szabályozott energiaárak éves emelkedése pedig 40,8 százalékra mérséklődött februárban a januári 59,3 százalék után. Ugyanakkor az élelmiszerek és a dohánytermékek ára gyorsuló ütemben emelkedett februárban.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) februárban éves szinten 9,8 százalékra csökkent a januári 10,7 százalékról, havi összevetésben pedig 0,1 százalékos emelkedést mutatott a januári 1,5 százalékos csökkenés után.
Kapcsolódó cikkeink
Helyi befektető vásárolta fel az olasz Trinità húsipari vállalatot
A felvásárló Fondo Italiano d’Investimento célja a Trinità pozíciójának megszilárdítása…
Tovább olvasom >A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >