Lassult az infláció Olaszországban, de az élelmiszerárak emelkedtek
Olaszországban februárban 9,1 százalékkal nőttek a fogyasztói árak éves szinten, miután januárban 10 százalékos emelkedést mértek – közölte az olasz statisztikai hivatal, az Istat csütörtökön.
A februári 2022 szeptembere óta a legalacsonyabb ráta Olaszországban. A két hete közzétett előzetes becslésben 9,2 százalékos februári adat szerepelt.
Az Istat végleges adatai alapján a havi szintű infláció februárban 0,2 százalékra emelkedett a januári 0,1 százalék után.
Az Istat megjegyezte, hogy az éves szintű infláció lassulását elsősorban az energiaárak mérséklődése okozta. Az Istat adatai szerint az éves árnövekedés mérséklődése nagyrészt a szabályozott energiaárak hatásának köszönhető, amelyek az előző hónapban 16,4 százalékos csökkenést mutattak, míg januárban 12 százalékosat. A nem szabályozott energiaárak éves emelkedése pedig 40,8 százalékra mérséklődött februárban a januári 59,3 százalék után. Ugyanakkor az élelmiszerek és a dohánytermékek ára gyorsuló ütemben emelkedett februárban.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) februárban éves szinten 9,8 százalékra csökkent a januári 10,7 százalékról, havi összevetésben pedig 0,1 százalékos emelkedést mutatott a januári 1,5 százalékos csökkenés után.
Kapcsolódó cikkeink
Raskó György: az alapvető élelmiszerek megvásárlása is komoly kihívást jelent számos magyar háztartás számára
A magyar lakosság körében továbbra is érzékelhető az elszegényedés súlyos…
Tovább olvasom >A nemzetközi pénzügyi intézmények szerint Magyarország visszatér a gazdasági növekedés pályájára
A nemzetközi pénzügyi intézmények előrejelzése szerint a magyar gazdaság idén…
Tovább olvasom >Az OECD-ben stagnált az infláció februárban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban februárban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >