Lassult az infláció az euróövezetben és az EU-ban
Márciusban lassult a fogyasztói árak éves emelkedése az euróövezetben és az Európai Unióban.
Az Európai Unió statisztikai hivatala (Eurostat) szerdán közzétett adatai szerint a 19 országot tömörítő eurózónában, az elemzői várakozásokkal összhangban, 1,5 százalékkal nőttek a fogyasztói árak tavaly márciushoz képest. Februárban 2,0 százalékot, januárban 1,8 százalékot, tavaly decemberben pedig 1,1 százalékot tett ki az éves szintű áremelkedés.
A 28 tagú unióban 1,6 százalékkal nőttek a fogyasztói árak márciusban az egy évvel korábbihoz képest. Februárban 2,0 százalékra, januárban 1,7 százalékra, decemberben pedig 1,2 százalékra rúgott az éves összevetésű áremelkedés.
Tavaly márciusban az euróövezetben és az unióban is zéró volt az éves infláció.
Az előző hónaphoz képest idén márciusban az euróövezetben 0,8 százalékkal, az unióban pedig 0,6 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak.
A legalacsonyabb éves rátát Romániában (0,4 százalék), valamint Írországban és Hollandiában (0,6 százalék) mérték, míg a legnagyobbat Lettországban (3,3 százalék), Litvániában (3,2 százalék) és Észtországban (3,0 százalék) jegyezték fel.
A Magyarországon éves összehasonlításban 2,7 százalékos emelkedést, az előző hónaphoz képest pedig stagnálást jelzett a statisztika.
Márciusban az energiaárak húzták felfelé az éves inflációt az euróövezetben: éves összevetésben 7,4 százalékkal drágult az energia. A szolgáltatások ára 1,0 százalékkal, az élelmiszer-, alkohol- és dohánytermékeké pedig 1,8 százalékkal nőtt.
Az energiaárakat nem számolva 0,9 százalékkal emelkedtek egy év alatt a fogyasztói árak, a gyakran változékony energia-, élelmiszer- és dohányárakat nem tartalmazó maginfláció pedig 0,7 százalékos volt márciusban az euróövezetben. Februárhoz képest viszont a maginfláció 1,4 százalékosra ugrott.
A fogyasztói árak emelkedésének lassulása nem jó hír az Európai Központi Banknak (EKB), amely igyekszik felpörgetni az inflációt. Az infláció üteme, különösen a maginflációé, messze elmarad az EKB 2 százalékos céljától. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezetben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése márciusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Komáromon túl olcsóbb az élet? – A magyar vásárlók tömegesen járnak Szlovákiába spórolni
Az Mfor.hu tesztje szerint a szlovákiai Komárom diszkontáruházaiban jelentős árkülönbségek…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >