Lassult az euróövezet gazdasági teljesítménynövekedése júniusban
Lassult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global gazdaságkutató intézet beszerzésimenedzser-indexének kedden ismertetett végleges adatai szerint.
Júniusban mindhárom euróövezeti beszerzésimenedzser-indexe (BMI) csökkent, de még mindig a növekedést a csökkenéstől elválasztó 50 pont felett maradt.
A feldolgozóipari BMI még pénteken közölt júniusi végleges értéke 2020 augusztusa óta a legalacsonyabb szintre süllyedt, 52,1 pont lett, gyengébb a májusi 54,6 pontnál.
Kedden ismertették, hogy a szolgáltatóipari BMI öthavi mélypontra, 53 pontra csökkent a májusi 56,1 pontról.
A feldolgozóipari és szolgáltatóipari adatok összesítésével képzett júniusi kompozit BMI 52 pont lett, 16 hónapja a legalacsonyabb a májusi 54,8 pont után.
A BMI 50 pont alatti értéke a vizsgált gazdasági ágazat teljesítményének csökkenését, 50 pont feletti értéke pedig a növekedését jelzi.
Az euróövezetben júniusban a legmagasabb kompozit mutatója Spanyolországnak volt, 53,6 pont, ami így is három hónapja a legalacsonyabb.
Az ír összesített mutató 16 havi mélypontra, 52,8 pontra csökkent. A francia kompozit mutató 14 havi mélyponton, 52,5 ponton állt júniusban. Ugyanez az index Németországban hathavi mélypontra, 51,3 pontra, Olaszországban pedig öthavi mélypontra, ugyancsak 51,3 pontra gyengült.
A júniusi 53 pontos euróövezeti kompozit mutató 0,2 százalékos negyedéves gazdasági növekedést feltételez az euróövezetben a gazdaságkutató intézet számításai szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
BMI: Enyhe fellendülés novemberben
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított novemberi értéke: 50,3.…
Tovább olvasom >BMI: Mélyülő zsugorodás októberben
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított októberi értéke: 47,6.…
Tovább olvasom >Októberben csökkent kissé az euróövezet gazdasági teljesítménye
Októberben szerény mértékben ugyan, de már a második hónapja csökkent…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >