Lassult a nagykereskedelmi árak növekedésének üteme Ausztriában
Lassult a nagykereskedelmi árak növekedésének az üteme az év végére Ausztriában a Statistik Austria hétfőn közzétett kimutatása szerint.
Decemberben 2,2 százalékkal nőttek a nagykereskedelmi árak Ausztriában éves összevetésben a novemberi 4,4 százalék éves áremelkedés után. Az első negyedévben 2-3 százalék volt az éves áremelkedés üteme Ausztriában, a második és harmadik negyedévben pedig 5-6 százalék.
Az előző havihoz képest decemberben 2,2 százalékkal csökkentek a nagykereskedelmi árak. Novemberben 0,2 százalék volt a havi csökkenés. Októberben 1,0 százalékkal emelkedtek az árak szeptemberhez képest.
Éves összevetésben az olajtermékek ára 5,5 százalékkal emelkedett decemberben, a benzin és dízel üzemanyag ára 5,2 százalékkal. A távközlési és informatikai elektronikai cikkek nagykereskedelmi ára pedig éves összevetésben 6,5 százalékkal csökkent decemberben.
Az előző havihoz képest decemberben 14,3 százalékkal csökkent Ausztriában az olajtermékek ára. A benzin és dízel üzemanyagok ára 8,7 százalékkal ment lejjebb. A gyümölcs- és zöldségárak 3,0 százalékkal emelkedtek a novemberihez képest.
A 2018-as éves átlagárakat a 2017-es árakkal összevetve az olajtermékek ára 17,9 százalékkal ment fel Ausztriában tavaly. A vas- és acélárak 12,4 százalékkal emelkedtek, az ipari vegyszereké 9,8 százalékkal, az üzemanyagoké 9,7 százalékkal, a dohánycikkeké 5,7 százalékkal ment fel. Csökkent az élő haszonállatok ára, 4,9 százalékkal, a távközlési és informatikai cikkek ára pedig 2,7 százalékkal lett alacsonyabb 2018-ban az előző évinél. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
13 millió eurót ruház be a DS Smith ausztriai gyáraiba
A DS Smith csomagolóipari vállalat 13 millió eurót invesztál az…
Tovább olvasom >3D nyomtatott növényi lazacfilét árusít a Billa
A Billa osztrák szupermarketlánc a Revo Foods gombaalapú lazacfiléjét kínálja…
Tovább olvasom >Kivonul az osztrák piacról a Pepco
A Pepco Group európai diszkont kiskereskedő közölte, hogy kivonul az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >