Lassult a fogyasztói árak emelkedésének üteme az OECD-országokban májusban
Az energiaárak csökkenésére lassult a fogyasztói árak emelkedésének üteme a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagállamaiban májusban.
Az OECD 35 tagországában májusban átlagosan 2,3 százalékos volt az éves infláció, 0,2 százalékponttal alacsonyabb az áprilisban mért 2,5 százalékhoz képest – derült ki az OECD honlapján kedden közzétett adatokból.
Az OECD-országokban éves összevetésben 2,4 százalékkal emelkedtek az energiaárak májusban, miután áprilisban jóval nagyobb, 3,8 százalék volt a növekedés. Az élelmiszerárak növekedése 2,5 százalékra gyorsult az áprilisi 2,3 százalékról.
Az élelmiszer- és energiaárakat nem számolva az infláció 2,1 százalék volt májusban az áprilisi 2,2 százalék után.
A 19 legnagyobb gazdaságú országot és az Európai Uniót tömörítő G20-csoportban, amely a világ gazdasági termelésének csaknem 85 százalékát adja, éves összevetésben 3,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak májusban az áprilisi 3,8 százalék után.
Az euróövezetben 1,2 százalékkal, az Európai Unióban pedig 1,6 százalékkal nőttek éves összevetésben a fogyasztói árak májusban, szemben az egy hónappal korábbi 1,7, illetve 1,9 százalékkal. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Olaszországban 1,7 százalékra gyorsult az infláció júniusban
Olaszországban az elemzők által várttal összhangban 1,7 százalékkal nőttek a…
Tovább olvasom >MNB-igazgató: 4,7 százalékos éves inflációval számol idén a jegybank
Az infláció 2025 hátralévő részében várhatóan meghaladja a jegybanki toleranciasávot,…
Tovább olvasom >A gazdasági fellendülés ellenére nőtt a fizetésképtelenségek száma a közép-kelet-európai régióban
Ellentmondásos képet fest a Coface nemzetközi hitelbiztosító éves Közép- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >