Lassult a fogyasztói árak emelkedésének üteme az euróövezetben júliusban
Tizenhét havi mélypontra lassult a fogyasztói árak emelkedésének üteme az euróövezetben júliusban.
Az Európai Unió statisztikai hivatalának (Eurostat) szerdán kiadott előzetes adatai szerint júliusban – az elemzői várakozásoknak megfelelően – 1,1 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak éves összevetésben, tavaly február óta a legkisebb mértékben. Júniusban még 1,3 százalékra, de tavaly júliusban 2,2 százalékra rúgott ez az ütem.
A gyakran változékony energiaárakat nem számolva 1,1 százalékkal, de az energia- és feldolgozatlan élelmiszerek árát nem számolva is 1,1 százalékkal nőttek a fogyasztói árak.
Az energia-, élelmiszer-, alkohol- és dohányárakat nem tartalmazó maginfláció éves összevetésben 0,9 százalék volt júliusban. Elemzők 1,0 százalékot vártak a júniusi 1,1 százalékos emelkedés után.
A pénzromlás ütemének lassulása valószínűleg tovább erősíti azokat a piaci várakozásokat, hogy az Európai Központi Bank lazítja monetáris politikáját a kormányzótanács szeptemberi ülésén.
Az Európai Központi Bank elsődleges célja az árstabilitás fenntartása, ennek jegyében arra törekszik, hogy az infláció középtávon 2 százalék alatt, ám ahhoz közeli értéken maradjon. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Nagy Márton: a kormány alacsony szinten tartja az inflációt, a hangsúlyt a termelékenység növelésére kell helyezni
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai alapján az infláció novemberben…
Tovább olvasom >AM: a méhészeti ágazat jelentősége túlmutat önmagán
A méhészeti ágazat jelentősége túlmutat önmagán, mézet lehet importálni, beporzást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >