Lanyhultak a németországi online értékesítéssel kapcsolatos várakozások
A Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) legutóbbi közleménye szerint az infláció és az alászálló fogyasztói bizalom visszavetheti az online költéseket Németországban.
A Szövetség HDE Online Monitor 2023 tanulmányában lefelé korrigálta az online bevételek növekedésére vonatkozó előrejelzését. A Szövetség idén 89,4 milliárd eurós online fogyasztói költést vár, ami a nominális növekedésre vonatkozó előzetes 8%-os várakozástól elmaradva 5,8%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Csökkenő vásárlási hajlandóság
A HDE úgy véli, hogy az online költések növekedésére az infláció és a csökkent fogyasztói bizalom gyakorol nyomást. Stephan Tromp, a HDE igazgatóhelyettese szerint mind az online, mind az offline kereskedők kihívásokkal küzdenek a német fogyasztók körében tapasztalható csökkent vásárlási hajlandóság miatt, amit az ukrajnai háború is befolyásol.
Ennek ellenére a HDE továbbra is enyhe (2%-os) növekedést vár idén még az inflációval történő kiigazítás után is. A tavalyi évben az online költések összege Németországban 2,5%-kal zsugorodott és 2,2 milliárd eurót ért el. Ez a visszaesés a pandémia két éve után következett be, amikor az online kereskedelem 27,5 milliárd euróval nőtt Németországban, ahol a legtöbb online kereskedelmi vállalat a nyugati régiókban található.
Növekedés az élelmiszerszektorban
A HDE kiemeli az online értékesítés jelentős bővülését az FMCG szektorban, mely tavaly 8%-os volt annak ellenére, hogy az online költések általában csökkentek. A HDE azt is megjegyzi, hogy az élelmiszerszektor online piacból való részesedése továbbra is mérsékelt (4,3%), ami teret enged a további fejlődésnek.
Kapcsolódó cikkeink
Egy év alatt félúton a Mastercard tokenizációs átalakulása Európában
Egy évvel azt követően, hogy a Mastercard bejelentette célját: 2030-ra…
Tovább olvasom >Németországban havi szinten csökkentek, éves összevetésben nőttek a nagykereskedelmi árak májusban
Németországban májusban havi szinten gyorsult a nagykereskedelmi árak csökkenése, éves…
Tovább olvasom >Megnyitotta az első benzinkúti Rewe To Go üzletét a német Lekkerland
A kényelmi termékekre specializálódott Lekkerland a Tank & Rasttal együttműködve…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Válaszutak éve: így reagáltak a baromfiipar szereplői a kihívásokra 2024-ben
A 2024-es év fordulópontot jelentett a hazai baromfiipar számára: a…
Tovább olvasom >Ezek lettek most a legolcsóbb termékek a boltokban
Miközben a boltok polcain még mindig találunk olyan termékeket, amelyek…
Tovább olvasom >