Lanyhultak a németországi online értékesítéssel kapcsolatos várakozások
A Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) legutóbbi közleménye szerint az infláció és az alászálló fogyasztói bizalom visszavetheti az online költéseket Németországban.
A Szövetség HDE Online Monitor 2023 tanulmányában lefelé korrigálta az online bevételek növekedésére vonatkozó előrejelzését. A Szövetség idén 89,4 milliárd eurós online fogyasztói költést vár, ami a nominális növekedésre vonatkozó előzetes 8%-os várakozástól elmaradva 5,8%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Csökkenő vásárlási hajlandóság
A HDE úgy véli, hogy az online költések növekedésére az infláció és a csökkent fogyasztói bizalom gyakorol nyomást. Stephan Tromp, a HDE igazgatóhelyettese szerint mind az online, mind az offline kereskedők kihívásokkal küzdenek a német fogyasztók körében tapasztalható csökkent vásárlási hajlandóság miatt, amit az ukrajnai háború is befolyásol.
Ennek ellenére a HDE továbbra is enyhe (2%-os) növekedést vár idén még az inflációval történő kiigazítás után is. A tavalyi évben az online költések összege Németországban 2,5%-kal zsugorodott és 2,2 milliárd eurót ért el. Ez a visszaesés a pandémia két éve után következett be, amikor az online kereskedelem 27,5 milliárd euróval nőtt Németországban, ahol a legtöbb online kereskedelmi vállalat a nyugati régiókban található.
Növekedés az élelmiszerszektorban
A HDE kiemeli az online értékesítés jelentős bővülését az FMCG szektorban, mely tavaly 8%-os volt annak ellenére, hogy az online költések általában csökkentek. A HDE azt is megjegyzi, hogy az élelmiszerszektor online piacból való részesedése továbbra is mérsékelt (4,3%), ami teret enged a további fejlődésnek.
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >