Lanyhultak a németországi online értékesítéssel kapcsolatos várakozások
A Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) legutóbbi közleménye szerint az infláció és az alászálló fogyasztói bizalom visszavetheti az online költéseket Németországban.
A Szövetség HDE Online Monitor 2023 tanulmányában lefelé korrigálta az online bevételek növekedésére vonatkozó előrejelzését. A Szövetség idén 89,4 milliárd eurós online fogyasztói költést vár, ami a nominális növekedésre vonatkozó előzetes 8%-os várakozástól elmaradva 5,8%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Csökkenő vásárlási hajlandóság
A HDE úgy véli, hogy az online költések növekedésére az infláció és a csökkent fogyasztói bizalom gyakorol nyomást. Stephan Tromp, a HDE igazgatóhelyettese szerint mind az online, mind az offline kereskedők kihívásokkal küzdenek a német fogyasztók körében tapasztalható csökkent vásárlási hajlandóság miatt, amit az ukrajnai háború is befolyásol.
Ennek ellenére a HDE továbbra is enyhe (2%-os) növekedést vár idén még az inflációval történő kiigazítás után is. A tavalyi évben az online költések összege Németországban 2,5%-kal zsugorodott és 2,2 milliárd eurót ért el. Ez a visszaesés a pandémia két éve után következett be, amikor az online kereskedelem 27,5 milliárd euróval nőtt Németországban, ahol a legtöbb online kereskedelmi vállalat a nyugati régiókban található.
Növekedés az élelmiszerszektorban
A HDE kiemeli az online értékesítés jelentős bővülését az FMCG szektorban, mely tavaly 8%-os volt annak ellenére, hogy az online költések általában csökkentek. A HDE azt is megjegyzi, hogy az élelmiszerszektor online piacból való részesedése továbbra is mérsékelt (4,3%), ami teret enged a további fejlődésnek.
Kapcsolódó cikkeink
Szeptemberben bezárja online üzletét az Aldi Németországban
Németországban bezárja közös online üzletét az Aldi Nord és az Aldi…
Tovább olvasom >Közös versenyen keresi Németországban a ProVeg és a Lidl a legjobb sajtalternatívákat
A Lidl Németország és a ProVeg Incubator együtt igyekeznek az…
Tovább olvasom >A skandinávok az érintésmentes fizetést szeretik, a németek viszont a készpénzhez ragaszkodnak
Míg Németországban és Ausztriában továbbra is a készpénzes fizetés a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fókuszban a fenntartható élelmezési rendszerek támogatása: megjelent a Nestlé közös értékteremtési összefoglalója
A Nestlé elhivatottan dolgozik azon, hogy világszerte fenntartható, kiegyensúlyozott és…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság az uniós borágazat versenyképességének erősítésére tett javaslatot
Az Európai Bizottság intézkedéseket javasol az európai borágazat versenyképességének, ellenálló…
Tovább olvasom >Jägermeister Orange: jéghideg újdonság a szicíliai narancs aromájával
1400 órányi szicíliai napfény, 56 gyógynövény és három narancs aromája…
Tovább olvasom >