Lanyhultak a németországi online értékesítéssel kapcsolatos várakozások
A Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) legutóbbi közleménye szerint az infláció és az alászálló fogyasztói bizalom visszavetheti az online költéseket Németországban.
A Szövetség HDE Online Monitor 2023 tanulmányában lefelé korrigálta az online bevételek növekedésére vonatkozó előrejelzését. A Szövetség idén 89,4 milliárd eurós online fogyasztói költést vár, ami a nominális növekedésre vonatkozó előzetes 8%-os várakozástól elmaradva 5,8%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Csökkenő vásárlási hajlandóság
A HDE úgy véli, hogy az online költések növekedésére az infláció és a csökkent fogyasztói bizalom gyakorol nyomást. Stephan Tromp, a HDE igazgatóhelyettese szerint mind az online, mind az offline kereskedők kihívásokkal küzdenek a német fogyasztók körében tapasztalható csökkent vásárlási hajlandóság miatt, amit az ukrajnai háború is befolyásol.
Ennek ellenére a HDE továbbra is enyhe (2%-os) növekedést vár idén még az inflációval történő kiigazítás után is. A tavalyi évben az online költések összege Németországban 2,5%-kal zsugorodott és 2,2 milliárd eurót ért el. Ez a visszaesés a pandémia két éve után következett be, amikor az online kereskedelem 27,5 milliárd euróval nőtt Németországban, ahol a legtöbb online kereskedelmi vállalat a nyugati régiókban található.
Növekedés az élelmiszerszektorban
A HDE kiemeli az online értékesítés jelentős bővülését az FMCG szektorban, mely tavaly 8%-os volt annak ellenére, hogy az online költések általában csökkentek. A HDE azt is megjegyzi, hogy az élelmiszerszektor online piacból való részesedése továbbra is mérsékelt (4,3%), ami teret enged a további fejlődésnek.
Kapcsolódó cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >Spanyolországban is elindult a TikTok Shop
Piaci szakértők és kereskedők szerint december 9-én elindult a TikTok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >