Lanyhultak a németországi online értékesítéssel kapcsolatos várakozások

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 06. 01. 09:29

A Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) legutóbbi közleménye szerint az infláció és az alászálló fogyasztói bizalom visszavetheti az online költéseket Németországban.

A Szövetség HDE Online Monitor 2023 tanulmányában lefelé korrigálta az online bevételek növekedésére vonatkozó előrejelzését. A Szövetség idén 89,4 milliárd eurós online fogyasztói költést vár, ami a nominális növekedésre vonatkozó előzetes 8%-os várakozástól elmaradva 5,8%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

Csökkenő vásárlási hajlandóság

A HDE úgy véli, hogy az online költések növekedésére az infláció és a csökkent fogyasztói bizalom gyakorol nyomást. Stephan Tromp, a HDE igazgatóhelyettese szerint mind az online, mind az offline kereskedők kihívásokkal küzdenek a német fogyasztók körében tapasztalható csökkent vásárlási hajlandóság miatt, amit az ukrajnai háború is befolyásol.

Ennek ellenére a HDE továbbra is enyhe (2%-os) növekedést vár idén még az inflációval történő kiigazítás után is. A tavalyi évben az online költések összege Németországban 2,5%-kal zsugorodott és 2,2 milliárd eurót ért el. Ez a visszaesés a pandémia két éve után következett be, amikor az online kereskedelem 27,5 milliárd euróval nőtt Németországban, ahol a legtöbb online kereskedelmi vállalat a nyugati régiókban található.

Növekedés az élelmiszerszektorban

A HDE kiemeli az online értékesítés jelentős bővülését az FMCG szektorban, mely tavaly 8%-os volt annak ellenére, hogy az online költések általában csökkentek. A HDE azt is megjegyzi, hogy az élelmiszerszektor online piacból való részesedése továbbra is mérsékelt (4,3%), ami teret enged a további fejlődésnek.

Ecommerce News

Kapcsolódó cikkeink