Kutyabarát szálláshelyeket népszerűsítő kampányt indított a Magyar Turizmus Zrt.
A magyarországi kutyás turizmus, illetve a kutyabarát szálláshelyek és szolgáltatások népszerűsítését célzó kampányt hirdetett augusztusra és szeptemberre a Magyar Turizmus (MT) Zrt. idén augusztus-szeptemberben első alkalommal hirdette meg.
Az Utazz kutyával! elnevezésű, először meghirdetett akcióhoz számos turisztikai és állatvédő egyesület is csatlakozott, a kampány kiemelt szakmai partnere a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ), a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség, a Rex Kutyaotthon Alapítvány, a Magyar Állatvédelmi és Állatjólléti Társaság, a Vigyél haza! Alapítvány és a kutyabarat.hu is – közölte az MT Zrt. hétfőn az MTI-vel.
A közlemény idézi Faragó Pétert, az MT Zrt. vezérigazgatóját, aki elmondta: az elmúlt néhány évben látványosan emelkedett azoknak a turisztikai szolgáltatásoknak a száma és színvonala Magyarországon, amelyek lehetővé teszik a kikapcsolódást kutyának és gazdájának egyaránt. A kutyatartók felől egyértelmű társadalmi igény mutatkozik ezeknek a szolgáltatásoknak a további bővítésére, az a céljuk, hogy a kereslet és a kínálat a turisztikai piac ezen szegmensében is bővüljön, illetve egymásra találjon – tette hozzá.
A kampány első elemeként augusztus elején elindult az Utazz kutyával! aloldal az itthon.hu portál keretein belül, az itthon.hu/utazzkutyaval címen. Itt a Nemzeti Turisztikai Adatbázis minden olyan szolgáltatója elérhető, ahol saját bevallásuk szerint szívesen fogadják a házi kedvenceket. Mindemellett az oldal számos ajánlót, ötletet, cikket, érdekességet tartalmaz, a kutyás városnézésre vonatkozó tippektől a kutyás etiketten át.
Az akcióhoz kapcsolódó, kutyás képfeltöltő játék augusztus 16-án, a hontalan állatok világnapján veszi kezdetét, és a turizmus világnapján, szeptember 27-én zárul. Az Utazz kutyával! nyereményjáték keretében az Instagramra lehet olyan fényképeket feltölteni, amelyek egy kutyát ábrázolnak gazdájával egy magyarországi turisztikai látványosságnál vagy kutyabarát szállás-, illetve vendéglátóhelyen. A legnépszerűbb, valamint a zsűri által legkreatívabbnak tartott képeket díjazzák.
Magyarországon jelenleg nagyjából 1,5 millió kutyát tartanak nyilván, egyes becslések szerint valós számuk ennél jóval magasabb. 2012 augusztusa óta – amióta jogszabály írja ezt elő – több mint 1,7 millió ebet láttak már el a mikrochipes állatazonosítóval – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a vendégéjszakák száma 25, a vendégeké 30 százalékkal nőtt 2023 márciusához képest
A vendégéjszakák száma 25, a vendégeké 30 százalékkal nőtt 2023…
Tovább olvasom >NGM: dinamikusan nő a turisztikai ágazat teljesítménye
Dinamikusan nő a turisztikai ágazat teljesítménye, márciusban a vendégek és…
Tovább olvasom >Nagy Márton: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő
Nagy potenciál van Hévízben, nemcsak az ország GDP-jének tizedét adó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő
Nagy potenciál van Hévízben, nemcsak az ország GDP-jének tizedét adó…
Tovább olvasom >A külföldi turisták Budapesten kívül nem nagyon mennek máshova
A KSH márciusi turisztikai eredményei kiugró növekedést mutatnak, amely elsősorban…
Tovább olvasom >Piaszagod van, csak kicsit másképp – A nap képe
A Swag Brewery illatos szappanjai valódi szeszes italokból készülnek, de…
Tovább olvasom >