Kutyabarát szálláshelyeket népszerűsítő kampányt indított a Magyar Turizmus Zrt.
A magyarországi kutyás turizmus, illetve a kutyabarát szálláshelyek és szolgáltatások népszerűsítését célzó kampányt hirdetett augusztusra és szeptemberre a Magyar Turizmus (MT) Zrt. idén augusztus-szeptemberben első alkalommal hirdette meg.
Az Utazz kutyával! elnevezésű, először meghirdetett akcióhoz számos turisztikai és állatvédő egyesület is csatlakozott, a kampány kiemelt szakmai partnere a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ), a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség, a Rex Kutyaotthon Alapítvány, a Magyar Állatvédelmi és Állatjólléti Társaság, a Vigyél haza! Alapítvány és a kutyabarat.hu is – közölte az MT Zrt. hétfőn az MTI-vel.
A közlemény idézi Faragó Pétert, az MT Zrt. vezérigazgatóját, aki elmondta: az elmúlt néhány évben látványosan emelkedett azoknak a turisztikai szolgáltatásoknak a száma és színvonala Magyarországon, amelyek lehetővé teszik a kikapcsolódást kutyának és gazdájának egyaránt. A kutyatartók felől egyértelmű társadalmi igény mutatkozik ezeknek a szolgáltatásoknak a további bővítésére, az a céljuk, hogy a kereslet és a kínálat a turisztikai piac ezen szegmensében is bővüljön, illetve egymásra találjon – tette hozzá.
A kampány első elemeként augusztus elején elindult az Utazz kutyával! aloldal az itthon.hu portál keretein belül, az itthon.hu/utazzkutyaval címen. Itt a Nemzeti Turisztikai Adatbázis minden olyan szolgáltatója elérhető, ahol saját bevallásuk szerint szívesen fogadják a házi kedvenceket. Mindemellett az oldal számos ajánlót, ötletet, cikket, érdekességet tartalmaz, a kutyás városnézésre vonatkozó tippektől a kutyás etiketten át.
Az akcióhoz kapcsolódó, kutyás képfeltöltő játék augusztus 16-án, a hontalan állatok világnapján veszi kezdetét, és a turizmus világnapján, szeptember 27-én zárul. Az Utazz kutyával! nyereményjáték keretében az Instagramra lehet olyan fényképeket feltölteni, amelyek egy kutyát ábrázolnak gazdájával egy magyarországi turisztikai látványosságnál vagy kutyabarát szállás-, illetve vendéglátóhelyen. A legnépszerűbb, valamint a zsűri által legkreatívabbnak tartott képeket díjazzák.
Magyarországon jelenleg nagyjából 1,5 millió kutyát tartanak nyilván, egyes becslések szerint valós számuk ennél jóval magasabb. 2012 augusztusa óta – amióta jogszabály írja ezt elő – több mint 1,7 millió ebet láttak már el a mikrochipes állatazonosítóval – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Újabb hónapban remekelt a turisztikai ágazat
Március után, áprilisban ismét pörgött a turizmus: a vendégek száma…
Tovább olvasom >K&H: kopogtat a vakáció, irány a nagyvilág!
A nyári külföldi utazások sok középiskolás számára az első igazi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Utcai gasztrofesztivál, vacsoraestek és fesztiválos ételrendelés a SopronFesten
A SopronFest Gourmet programjainak keretében, egy héten át városszerte a…
Tovább olvasom >Hibrid koktélpohár – A nap videója
Az Elevated Craft egyedi koktélpohara megkönnyíti az italok alapanyagainak mérését…
Tovább olvasom >Otthon főz a magyar fiatal – nem trendi a gyorsétterem
A magyar fiatalok többsége ritkán vagy egyáltalán nem jár gyorsétterembe,…
Tovább olvasom >