Kutatás az élelmiszerbiztonságért
Az élelmiszer eredetű megbetegedések csökkentése és a lakosság élelmiszerlánc-biztonsággal kapcsolatos tudásának mélyítése a célja a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) részvételével indított uniós kutatási projektnek – írja az agrarszektor.hu. Egyebek mellett játékokat, alkalmazásokat dolgoznak ki a fogyasztók részére, de konyhai eszközök fejlesztését is tervezik.
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal egy nemzetközi konzorcium tagjaként vett részt az Európai Unió Horizont 2020 kutatás-fejlesztési és innovációs keretprogramjának pályázatán. A 100 százalékban EU-s finanszírozású, májusban indított 5 éves kutatási projekt célja a lakosság élelmiszerlánc-biztonsággal kapcsolatos tudásának mélyítése, kockázatészlelésének javítása, az élelmiszerek vásárlásával, tárolásával és fogyasztásával összefüggő háztartási gyakorlatok javítása.
A konzorcium tagjai oktatási, szakpolitikai, kommunikációs programokat (például játékokat, alkalmazásokat) dolgoznak majd ki, de konyhai eszközök fejlesztését is tervezik. A munkát a projekt első szakaszában végzett közvélemény-kutatások tapasztalataira támaszkodva végzik majd.
A konzorciumban összesen 14 ország egyetemei, intézetei, kormányszervezetei és vállalatai működnek együtt. Olyan multidiszciplináris kutatócsoport jött létre, amelyben a fogyasztótudomány és a mikrobiológia, az élelmiszertechnológia, valamint az ipari formatervezés tudományágai fonódnak össze. Az együttműködés komplexitása lehetővé teszi, hogy új megoldásokat, lehetőségeket dolgozzanak ki az élelmiszerlánc-biztonság területén, amelynek végső nyertesei maguk a vásárlók lesznek.
A Nébihet a szakpolitikai modellek és a hatósági kockázatkommunikáció fejlesztését végző munkacsoport vezetőjévé választották. A projekttagok – a hatósági szerepkör mellett – kutatóintézetként is számítanak a hivatal munkájára. A konzorcium koordinációját a norvég NOFIMA intézet látja el. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Így költöttek a magyar drukkerek a válogatott meccseinek helyszínein
A németországi futball Európa-bajnokság városai jelentős anyagi forrásokat fordítottak arra,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >