Kutatás az élelmiszerbiztonságért
Az élelmiszer eredetű megbetegedések csökkentése és a lakosság élelmiszerlánc-biztonsággal kapcsolatos tudásának mélyítése a célja a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) részvételével indított uniós kutatási projektnek – írja az agrarszektor.hu. Egyebek mellett játékokat, alkalmazásokat dolgoznak ki a fogyasztók részére, de konyhai eszközök fejlesztését is tervezik.
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal egy nemzetközi konzorcium tagjaként vett részt az Európai Unió Horizont 2020 kutatás-fejlesztési és innovációs keretprogramjának pályázatán. A 100 százalékban EU-s finanszírozású, májusban indított 5 éves kutatási projekt célja a lakosság élelmiszerlánc-biztonsággal kapcsolatos tudásának mélyítése, kockázatészlelésének javítása, az élelmiszerek vásárlásával, tárolásával és fogyasztásával összefüggő háztartási gyakorlatok javítása.
A konzorcium tagjai oktatási, szakpolitikai, kommunikációs programokat (például játékokat, alkalmazásokat) dolgoznak majd ki, de konyhai eszközök fejlesztését is tervezik. A munkát a projekt első szakaszában végzett közvélemény-kutatások tapasztalataira támaszkodva végzik majd.
A konzorciumban összesen 14 ország egyetemei, intézetei, kormányszervezetei és vállalatai működnek együtt. Olyan multidiszciplináris kutatócsoport jött létre, amelyben a fogyasztótudomány és a mikrobiológia, az élelmiszertechnológia, valamint az ipari formatervezés tudományágai fonódnak össze. Az együttműködés komplexitása lehetővé teszi, hogy új megoldásokat, lehetőségeket dolgozzanak ki az élelmiszerlánc-biztonság területén, amelynek végső nyertesei maguk a vásárlók lesznek.
A Nébihet a szakpolitikai modellek és a hatósági kockázatkommunikáció fejlesztését végző munkacsoport vezetőjévé választották. A projekttagok – a hatósági szerepkör mellett – kutatóintézetként is számítanak a hivatal munkájára. A konzorcium koordinációját a norvég NOFIMA intézet látja el. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Henkel Magyarország: Karrier, értékek, időtálló bizalom
A világ egyik legátfogóbb munkáltatói márkakutatása, a Randstad Employer Brand…
Tovább olvasom >Nébih: Villány térségében is megjelent a szőlő aranyszínű sárgaság nevű betegsége
Villány térségében is megjelent a szőlő aranyszínű sárgaság nevű betegsége,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >