Kulturális és nemzetgazdasági érdek a magyar libamájtermékek megőrzése
Kulturális és nemzetgazdasági érdek a magyar libamájtermékek megőrzése – mondta a Földművelésügyi Minisztérium (FM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkára pénteken az Orosháza-Gyopárosfürdőn rendezett libamájfesztiválon, amelyről a szaktárca közleményben tájékoztatott.
Bognár Lajos kiemelte: a hízott libamáj tradicionális magyar termék, ezért az Európai Parlament döntése szerint előállítása a jogszabályi feltételek betartása mellett engedélyezett.
Ismertette: a libamáj az ország kiemelkedő exportcikke, a globális hízottlibamáj-termelés mintegy 80 százaléka Magyarországról származik. Az évente mintegy 1500 tonna exportra kerülő mennyiség csaknem 8 milliárd forint árbevételt eredményez.
A helyettes államtitkár szerint az ágazat hosszú távú, biztonságos növekedése csak a magyar kereslet növelésével együtt garantált. Ehhez hozzájárulhatnak azok a rendezvényeknek, amelyek népszerűsítik a libamájat és a belőle készített ételeket, így az Orosházi Libamájfesztivál is.
A magyar mezőgazdaság és élelmiszer-gazdaság termékeinek piacra jutását a hungarikumtörvény, a Magyar Élelmiszerkönyv különleges minőségű és kézműves élelmiszerekre vonatkozó irányelvei, valamint a Hagyományok-Ízek-Régiók Program közösségimarketing-eszközei segítik – ismertette a minisztérium közleménye. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >