Különbözőség, szolgáltatás, gyorsaság

Dátum: 2007. 10. 31. 08:00

Hovánszky László, a Metspa ügyvezető igazgatója a kereskedelem utóbbi 15 évben lezajlott fejlődését látványos előadással demonstrálta. Minden szereplőt érzékenyen érintett, amikor a kis halak elfogyása után a cápák egymásnak estek, a gigászok harcát az egyre nagyobb költségek és a szoros verseny okozta nyereségcsökkenés kísérte. A Lánchíd Klub elnöke úgy látta, a megváltozott keres­kedelmi viszonyokra (a központi tendereztetésre, a fokozódó minőségi követelményekre) a hazai termelők és a feldolgozóipar nem megfelelően reagált. A kötelező árcsökkentésen túl, amely később a minőség romlásában visszaütött, nem tudott más eszközöket felvonultatni.
A túlélés és bővülés lehetőségét Hovánszky László az élelmiszerpálya minden szereplője számára a minőség favorizálásában, a különbözőségre való törekvésben, a szolgáltatásbővítésben, a vevők igényeinek és szokásainak pontos ismeretében és mindenekelőtt a gyors döntési képességben látja. A szakember úgy véli, a rendelkezésre álló emberi erőforrás jobb kihasználtsága, a zsenik, innovatőrök, kreatívok cégen belüli megtartása a jövő záloga lehet egy-egy kereskedelmi lánc vagy gyártó számára. Az egy lépésnél bátrabb előre gondolkozást, új távlatokat, a régi, ha­gyo­mányos cégfelépítmények lerombolását ajánlotta a jelenlévők figyelmébe.