Külkereskedelem: komoly aktívumot termelt az áruszállítás és az idegenforgalom
Az első negyedévben a szolgáltatások euróban számított exportja 4,5 százalékkal, importja 3,2 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, az aktívum 1,943 milliárd euró volt, 134 millió euróval több az egy évvel korábbinál – jelentette pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Az export értéke 5,863 milliárd euró, az importé 3,920 milliárd euró volt.
Az aktívum közel négytizede a szállítási szolgáltatásokból, 37 százaléka pedig a turizmusból származott.
Az idegenforgalmi aktívum 91 millió euróval 717 millió euróra nőtt a tavalyi első negyedévhez képest, miután a bevételek 10,6, a kiadások 5,1 százalékkal nőttek. A szállítási szolgáltatások exporttöbblete hasonló összeggel, 97 millió euróval 745 millió euróra nőtt, az export 14,3 és az import 13,9 százalékos növekedése eredményeként.
A bérmunka szolgáltatások 502 millió euró exportbevételt és 442 millió euró exporttöbbletet hoztak, ami 23 millió euróval kevesebb az egy évvel korábbinál.
Az üzleti szolgáltatások egyenlege 51 millió euróval romlott és szerény 3 millió euró deficitbe fordult, mert az export 2,5, az import viszont csak 0,4 százalékkal maradt el a tavalyi első negyedévitől.
A szolgáltatásexport 72, míg az import 78 százalékát az Európai Unió tagországaival bonyolította le Magyarország, ebben a viszonylatban 1,2 milliárd euró többlet keletkezett – tette hozzá jelentésében a KSH.
A legfontosabb partner Németország volt, amely 19 százalékkal részesedett a forgalomból, a második Egyesült Államok 8,5 százalékos arányban részesedett a szolgáltatások külkereskedeleméből. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A bárány termelői ára 16–18 százalékkal emelkedett
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >A tojás csomagolóhelyi ára továbbra is elmarad a tavalyitól
A KSH adatai alapján Magyarország 2023-ban az előző évivel csaknem…
Tovább olvasom >A fejessaláta-kivitel több mint 50 százalékkal bővült 2023-ban
A KSH adatai szerint Magyarországon a saláta betakarított területe és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >