Külföldön is hazai terméket vásárolnak
Kanadában új növekedési potenciált talált több vezető kiskereskedő a multinacionális élelmiszer-vállalatokkal karöltve. Rájöttek ugyanis, hogy a beköltöző lakosság az anyaországában megszokott márkákat keresi, ettől érzi új hazájában is otthonosabban magát. Ezért a Nestlé és az Unilever is egyre több ázsiai, afrikai, karibi és dél-amerikai termékét kínálja a kanadai üzletek polcain.
Nem elég azonban átcímkézni a termékeket, az összetevőket is felül kell vizsgálni, hogy a befogadó ország szabályainak megfeleljenek. Az Indiában közkedvelt Lady’s Choice vajkrémben például a jódozott sót jódozatlanra kellett cserélni, és a dobozt franciául is feliratozták, hogy a kanadai polcokra kerülhessen.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >