A külföldön élő románok 91 százaléka rendszeresen vásárol román termékeket
A külföldön élő románok 91 százaléka rendszeresen vásárol román termékeket, 61 százalékuk pedig népszerűsíti is a román brandeket ottani ismerősei körében – derült ki az MKOR Consulting piackutató cég friss felméréséből, amelynek következtetéseit kedden tették közzé.
A tanulmány szerzői szerint Romániának több millió „nagykövete” van külföldön: a boldogulásukat külföldön kereső román állampolgárok többsége ugyanis büszke azokra a termékekre, amelyek szülőhazájára emlékeztetik a befogadó országban. A románok otthoni termékekhez ragaszkodó tagjainak 76 százaléka kifejezetten román termékekre specializálódott boltokból, 43 százalékuk Romániából, 18 százalékuk a helyi hipermarketekből, 14 százalékuk online boltokból szerzi be a román termékeket.
A megkérdezettek 67 százalékát büszkeséggel, 59 százalékát örömmel tölti el az, ha román termékekkel találkoznak a külföldi áruházak polcain.
A Románia nagykövet-brandjei című felmérést 60 különböző országban, 1100 román ember válaszai alapján készítették idén szeptember és november között. (Baranyi László, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Márciusban 6,6 százalékra lassult az éves infláció Romániában
Márciusban 6,6 százalékra lassult az éves infláció Romániában a februári…
Tovább olvasom >Személyzettel működő frissáru-pultok segítik a helyi szupermarketek növekedését Közép- és Délkelet-Európában
Az erős nemzetközi verseny ellenére növelik piaci részesedésüket a helyi…
Tovább olvasom >Februárban 7,2 százalék volt az éves infláció Romániában
Februárban 7,2 százalék volt az éves inflációs ráta Romániában –…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >Haltermelés Magyarországon: a szakma növekvő munkaerőhiánnyal küzd
Az alacsony takarmányárak és a jó vízszintek ellenére a magyar…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia a borászatban: az új technológia megváltoztatja a borkészítés módját
A mesterséges intelligencia forradalmasítja az amerikai borászatot, lehetővé téve a…
Tovább olvasom >