A külföldön élő románok 91 százaléka rendszeresen vásárol román termékeket
A külföldön élő románok 91 százaléka rendszeresen vásárol román termékeket, 61 százalékuk pedig népszerűsíti is a román brandeket ottani ismerősei körében – derült ki az MKOR Consulting piackutató cég friss felméréséből, amelynek következtetéseit kedden tették közzé.
A tanulmány szerzői szerint Romániának több millió „nagykövete” van külföldön: a boldogulásukat külföldön kereső román állampolgárok többsége ugyanis büszke azokra a termékekre, amelyek szülőhazájára emlékeztetik a befogadó országban. A románok otthoni termékekhez ragaszkodó tagjainak 76 százaléka kifejezetten román termékekre specializálódott boltokból, 43 százalékuk Romániából, 18 százalékuk a helyi hipermarketekből, 14 százalékuk online boltokból szerzi be a román termékeket.
A megkérdezettek 67 százalékát büszkeséggel, 59 százalékát örömmel tölti el az, ha román termékekkel találkoznak a külföldi áruházak polcain.
A Románia nagykövet-brandjei című felmérést 60 különböző országban, 1100 román ember válaszai alapján készítették idén szeptember és november között. (Baranyi László, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Februárban 7,2 százalék volt az éves infláció Romániában
Februárban 7,2 százalék volt az éves inflációs ráta Romániában –…
Tovább olvasom >Hat pékséget vásárol a Grupo Bimbo Romániában
A pékárugyártó tavaly januárban vásárolta fel a Vel Pitar helyi…
Tovább olvasom >Januárban 6,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában
A nyers adatok alapján januárban éves szinten 6,6 százalékkal nőtt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fontos határidő SZÉP-kártya ügyben
A SZÉP-kártya felhasználói figyelmét újabb változásokra és fontos határidőkre hívja…
Tovább olvasom >Lesz vajon Magyarországon is drónos ételszállítás?
Mérföldkőhöz érkezett a Foodora, amely elsőként kezdi meg drónokkal történő…
Tovább olvasom >Öngól a sok önkiszolgáló kassza?
Az önkiszolgáló pénztárgépek elterjedése egyre nagyobb mértékben jár együtt a…
Tovább olvasom >