A külföldön élő románok 91 százaléka rendszeresen vásárol román termékeket
A külföldön élő románok 91 százaléka rendszeresen vásárol román termékeket, 61 százalékuk pedig népszerűsíti is a román brandeket ottani ismerősei körében – derült ki az MKOR Consulting piackutató cég friss felméréséből, amelynek következtetéseit kedden tették közzé.
A tanulmány szerzői szerint Romániának több millió „nagykövete” van külföldön: a boldogulásukat külföldön kereső román állampolgárok többsége ugyanis büszke azokra a termékekre, amelyek szülőhazájára emlékeztetik a befogadó országban. A románok otthoni termékekhez ragaszkodó tagjainak 76 százaléka kifejezetten román termékekre specializálódott boltokból, 43 százalékuk Romániából, 18 százalékuk a helyi hipermarketekből, 14 százalékuk online boltokból szerzi be a román termékeket.
A megkérdezettek 67 százalékát büszkeséggel, 59 százalékát örömmel tölti el az, ha román termékekkel találkoznak a külföldi áruházak polcain.
A Románia nagykövet-brandjei című felmérést 60 különböző országban, 1100 román ember válaszai alapján készítették idén szeptember és november között. (Baranyi László, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában
Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Hamis és tiltott növényvédőszerekkel és műtrágyával kereskedő bűnözői csoportot számoltak fel Romániában és Olaszországban
Hamis és az Európai Unióban betiltott növényvédőszerek, illetve műtrágyák illegális…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >