Külföldön a vörösnél jobban kedvelik a fehér magyar borokat
Az idén megszigorított borellenőrzés hatása máris érezhető a magyarországi borforgalom szerkezetének alakulásában. Magyarország borimportja a 2015. január-májusi időszakban csaknem a felére esett az egy évvel korábbihoz képest. A nemzetközi borpiacon a magyarországi fehérborok vásárlását részesítették előnyben (98 százalék) a vörös- és rozéborokkal szemben.
A KSH adatai szerint az import 82 százaléka lédig, a többi palackos kiszerelésű volt. A lédig borok csaknem teljes mennyisége (97 százalék) Olaszországból érkezett hazánkba. A palackos borok 46 százaléka Németországból származott, ugyanakkor nagyobb mennyiség olasz (+24 százalék) és spanyol (+15 százalék) eredetű. A megfigyelt időszakban a palackos és a lédig kiszerelésű borok behozatalának összértéke 20 százalékkal csökkent. Ezen belül a palackos borok importjának értéke 25 százalékkal emelkedett, a lédig boroké 44 százalékkal esett.
Magyarország borexportja mennyiségben hat százalékkal, értékben csaknem hét százalékkal emelkedett a 2015. január–májusi időszakban az előző év hasonló periódusához viszonyítva. A külpiaci értékesítés nagyobb hányadát a lédig borok (61 százalék) tették ki. A palackozott borokból 13 százalékkal, a lédig borokból egy százalékkal szállítottak többet. Magyarország lédig bor kivitelének 38 százaléka Németországba, 30 százaléka Csehországba és 12 százaléka Szlovákiába irányult. A palackos borok 25 százaléka Csehországba, 22 százaléka az Egyesült Királyságba és 17 százaléka Szlovákiába került. A nemzetközi borpiacon a magyarországi fehérborok vásárlását részesítették előnyben (98 százalék) a vörös- és rozéborokkal szemben.
Magyarország pezsgőexportja mennyiségben tíz százalékkal, értékben két százalékkal csökkent 2015 első öt hónapjában az egy évvel korábbihoz képest. A legtöbb pezsgőt Svédországba (32 százalék) és Észtországba (26 százalék) szállítottuk. Az import mennyisége nyolc százalékkal, értéke 21 százalékkal esett a megfigyelt időszakban. A magyar pezsgőbehozatal 91 százaléka Olaszországból, 5 százaléka Németországból származott.(munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
Nemzetközi szinten csökken, itthon nő a pezsgőfogyasztás
A pezsgő mindig is a luxus szimbóluma volt, amelyet az…
Tovább olvasom >Hungaria-partnertalálkozó
Partnertalálkozóval ünnepelte a Hungaria pezsgőmárka 70 éves születésnapját. A május…
Tovább olvasom >Nyárindító bor és pezsgő ünnep a Szabadság téren
A nagy sikerű Bor & Pezsgő Fesztivál és Junibor Ünnep…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >