Külföldi piacokon terjeszkedne a Borsodi Sörgyár
Beruházásainak köszönhetően regionális gyártási központtá válhat, és külföldön terjeszkedhet a Borsodi Sörgyár.
A vállalat pénteki közleménye szerint a tavaly megkezdett, 12 millió eurós fejlesztés hamarosan 1,8 millió hektoliterről 2,5 millió hektoliterre bővítheti a bőcsi üzem éves termelést. Ekkora mennyiség már nemzetközi szinten is jelentős, ezért arra számítanak, hogy az amerikai tulajdonos, a Molson Coors Company a borsodi településen régiós gyártási központot alakíthat ki.
A beruházás a vízfelhasználást és a szén-dioxid-kibocsátást is mérsékli. A vállalat történetében először fenntarthatósági jelentést is készítettek, amelyből kiderül, hogy a 2020-ra vállalt zéró hulladéklerakás már tavaly teljesült. A közlemény szerint mindez a sörgyár fenntarthatóság iránti elkötelezettségét jelzi.
Vuleta Zsolt ügyvezető kiemelte, hogy a Borsodi Sörgyár bővülése tavaly meghaladta piaci átlagot. Az értékesítés mennyisége 3 százalékkal, az árbevétel 11,2 százalékkal nőtt éves összehasonlításban – írták. Az ellátási lánc igazgatója hozzátette, hogy az elmúlt évben átalakult a vállalat logisztikai rendszere, a munkavállalók száma pedig 10 százalékkal bővült. Szilva János a közlemény szerint arra számít, hogy a fejlesztések nem csupán a növekvő belföldi fogyasztást fedezhetik, de a cseh és a horvát piacra is eljuttathatják a gyár termékeit.
A Borsodi Sörgyár Kft. 2017-ben csaknem 35,6 milliárd forint nettó árbevételt ért el belföldi, és 1,2 milliárd forintot külföldi értékesítésekből. Tavaly 39 milliárd forintra, illetve 1,8 milliárd forintra bővültek a bevételek. A vállalat vesztesége 606 millió forintról 147 millió forintra csökkent tavaly a nyilvános cégadatok szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újabb mérföldkő a füst nélküli világ felé – fontos állomáshoz érkezett a BAT új gyártócsarnokának fejlesztése Pécsett
A BAT Hungary bokrétaünnepséggel tette emlékezetessé, hogy második feléhez érkezett…
Tovább olvasom >Megduplázza kazahsztáni beruházását a PepsiCo
A PepsiCo megduplázza a Kazahsztánban épülő sós snackeket gyártó üzemébe…
Tovább olvasom >Nagy Márton: hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre
Hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új márkastratégiával és szerethető figurával újít az Auchan
A 27 éves jubileum alkalmából nem csak akciókkal és nyereményjátékkal…
Tovább olvasom >