Külföldi piacokon terjeszkedne a Borsodi Sörgyár
Beruházásainak köszönhetően regionális gyártási központtá válhat, és külföldön terjeszkedhet a Borsodi Sörgyár.
A vállalat pénteki közleménye szerint a tavaly megkezdett, 12 millió eurós fejlesztés hamarosan 1,8 millió hektoliterről 2,5 millió hektoliterre bővítheti a bőcsi üzem éves termelést. Ekkora mennyiség már nemzetközi szinten is jelentős, ezért arra számítanak, hogy az amerikai tulajdonos, a Molson Coors Company a borsodi településen régiós gyártási központot alakíthat ki.
A beruházás a vízfelhasználást és a szén-dioxid-kibocsátást is mérsékli. A vállalat történetében először fenntarthatósági jelentést is készítettek, amelyből kiderül, hogy a 2020-ra vállalt zéró hulladéklerakás már tavaly teljesült. A közlemény szerint mindez a sörgyár fenntarthatóság iránti elkötelezettségét jelzi.
Vuleta Zsolt ügyvezető kiemelte, hogy a Borsodi Sörgyár bővülése tavaly meghaladta piaci átlagot. Az értékesítés mennyisége 3 százalékkal, az árbevétel 11,2 százalékkal nőtt éves összehasonlításban – írták. Az ellátási lánc igazgatója hozzátette, hogy az elmúlt évben átalakult a vállalat logisztikai rendszere, a munkavállalók száma pedig 10 százalékkal bővült. Szilva János a közlemény szerint arra számít, hogy a fejlesztések nem csupán a növekvő belföldi fogyasztást fedezhetik, de a cseh és a horvát piacra is eljuttathatják a gyár termékeit.
A Borsodi Sörgyár Kft. 2017-ben csaknem 35,6 milliárd forint nettó árbevételt ért el belföldi, és 1,2 milliárd forintot külföldi értékesítésekből. Tavaly 39 milliárd forintra, illetve 1,8 milliárd forintra bővültek a bevételek. A vállalat vesztesége 606 millió forintról 147 millió forintra csökkent tavaly a nyilvános cégadatok szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Prémium ízek, mentes lendület
A sörpiac prémiumizációja tovább erősödik, a fogyasztók egyre inkább a…
Tovább olvasom >Radler Reboost Meggy Izotóniás ital, BIO Pécsi Prémium Lager
A Radler Reboost egy izotóniás, meggyes ital. Alkoholmentes világos sör…
Tovább olvasom >70 millió dollárt költ a beszállítói hálózat fejlesztésére a SHEIN 2028-ig
A vállalat 7,5 millió dollárt dél-kínai üzemek modernizálására költött. 70…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >