Külföldi cégekkel szembeni panasz esetén a Európai Fogyasztói Központ segít
Külföldi cégekkel szemben felmerült fogyasztói panaszok esetén a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ Magyarországtól (EFK) lehet ingyenes, személyre szabott, szakmai és jogi segítségét kérni – hívja fel a figyelmet a két szervezet MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében.
A magyar fogyasztók akkor fordulhatnak az Európai Fogyasztói Központhoz, ha a panasszal érintett külföldi vállalkozás nem Magyarországon, hanem valamely másik uniós tagállamban, valamint Izlandon vagy Norvégiában rendelkezik székhellyel.
Tapasztalatok szerint karácsonyi vásárláskor előfordulhat, hogy az eredetileg ajándéknak szánt termék a vételár kifizetése ellenére mostanáig sem érkezett meg külföldről, a külföldön vásárolt műszaki cikk minősége nem megfelelő, nem küldenek magyar nyelvű használati-kezelési útmutatót, esetleg a külföldi webkereskedő annak ellenére sem fizeti vissza a termék vételárát, hogy 14 napon belül gyakorolta a fogyasztó az elállási – visszaküldési – jogot.
A fogyasztóvédők arra is felhívják a figyelmet, hogy a külföldi üzletben vagy webáruházban vásárolt termék meghibásodása esetén a fogyasztói jogok érvényesítése nehézségekbe ütközhet, a személyes kapcsolatfelvételnek a nyelvi korlátok mellett földrajzi akadályai is lehetnek, hiszen ezeknek a cégeknek Magyarországon jellemzően nincs ügyfélszolgálata.
Hibás termék esetén a fogyasztói jogok tartalma európai uniós országbeli kereskedőtől vásárlás esetén alapvetően megegyezik a magyar szabályokkal, de az igényérvényesítési határidő, a hiba okával kapcsolatos bizonyítási teher országonként eltérhet – ismertetik a fogyasztóvédők. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Agrárkamara: nem kérünk az ukrán importból
Az Európai Bizottság határozatlan idejű kedvezményeket javasol Ukrajnának a lejárt…
Tovább olvasom >NKFH: élelmiszer-biztonsági razzia a nyári szezonban, elsősorban a fagylaltozókban és strandbüfékben
A fogyasztók biztonságának védelme érdekében országos ellenőrzést végez a Nemzeti…
Tovább olvasom >Fogyasztóvédelem új alapokon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. január 1-jén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >A kormány támogatja a magyar borászat megújulását és hagyományainak megőrzését
Régóta a mezőgazdaság zászlóshajójaként tekintünk a mindig megújulni képes borágazatra,…
Tovább olvasom >