Külföldi cégekkel szembeni panasz esetén a Európai Fogyasztói Központ segít
Külföldi cégekkel szemben felmerült fogyasztói panaszok esetén a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ Magyarországtól (EFK) lehet ingyenes, személyre szabott, szakmai és jogi segítségét kérni – hívja fel a figyelmet a két szervezet MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében.
A magyar fogyasztók akkor fordulhatnak az Európai Fogyasztói Központhoz, ha a panasszal érintett külföldi vállalkozás nem Magyarországon, hanem valamely másik uniós tagállamban, valamint Izlandon vagy Norvégiában rendelkezik székhellyel.
Tapasztalatok szerint karácsonyi vásárláskor előfordulhat, hogy az eredetileg ajándéknak szánt termék a vételár kifizetése ellenére mostanáig sem érkezett meg külföldről, a külföldön vásárolt műszaki cikk minősége nem megfelelő, nem küldenek magyar nyelvű használati-kezelési útmutatót, esetleg a külföldi webkereskedő annak ellenére sem fizeti vissza a termék vételárát, hogy 14 napon belül gyakorolta a fogyasztó az elállási – visszaküldési – jogot.
A fogyasztóvédők arra is felhívják a figyelmet, hogy a külföldi üzletben vagy webáruházban vásárolt termék meghibásodása esetén a fogyasztói jogok érvényesítése nehézségekbe ütközhet, a személyes kapcsolatfelvételnek a nyelvi korlátok mellett földrajzi akadályai is lehetnek, hiszen ezeknek a cégeknek Magyarországon jellemzően nincs ügyfélszolgálata.
Hibás termék esetén a fogyasztói jogok tartalma európai uniós országbeli kereskedőtől vásárlás esetén alapvetően megegyezik a magyar szabályokkal, de az igényérvényesítési határidő, a hiba okával kapcsolatos bizonyítási teher országonként eltérhet – ismertetik a fogyasztóvédők. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fogyasztóvédelem új alapokon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. január 1-jén…
Tovább olvasom >Shein ellen indított közös vizsgálatot az Európai Unió – súlyos fogyasztóvédelmi aggályok merültek fel
Közösen indított eljárást a kínai Shein webáruház ellen az Európai…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >