Kulcsfontosságú a hazai piac a nagyvállalatoknak
A belföldi kereslettől teszik leginkább függővé jövedelmezőségüket a hazai nagyvállalatok, miközben az évekig meghatározó közterhek mára már nem érinti annyira érzékenyen a cégeket. A forint árfolyamváltozása és az infláció viszont egyre nagyobb hatással van profitabilitásukra – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index legutóbbi adataiból.
A K&H arra kereste a választ, hogy a hazai, 2 milliárd forint éves árbevételt meghaladó, nem-állami nagyvállalatok működését, eredményességét mi befolyásolja leginkább. „Habár a belföldi kereslet mindig is kiemelt fontossággal bírt a hazai vállalatok számára, az elmúlt másfél évben jelentősen felértékelődött a fontossága. Jelenleg a vállalati döntéshozók közel kétharmada (63%) véli úgy, hogy a hazai vevők a legfontosabbak a cég jövedelmezősége szempontjából. Mivel a kiskereskedelmi forgalomban több éve növekvő trend figyelhető meg, nem meglepő, hogy a belföldi keresletre támaszkodnak leginkább a cégek” – részletezte az eredményeket Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.
Az eddig rendszerint második helyen szereplő közterhek szerepe jelentősen hátrébb került a sorban. „A közterhek alakulását jelenleg nem tartják annyira meghatározónak a cégvezetők a vállalat rövid távú jövedelmezősége szempontjából. Ez feltehetően azzal van összefüggésben, hogy a cégek túlnyomó többsége (85%) nem számít az adók és járulékok számottevő változására” – tette hozzá a szakember.
A nagyvállalatok eredményeit meghatározó tényezők sorrendjében ugyan továbbra is a lista végén szerepel a forintárfolyam változása, az infláció és a finanszírozási lehetőségek alakulása, ezek szerepe azonban felértékelődni látszik a nagyvállalatok életében.
Kapcsolódó cikkeink
Zöldülő beszámolók a vezető nagyvállalatoknál
Megbízható adatokkal alátámasztott, a társadalmi problémákra is kiterjedő fenntarthatósági jelentésekre…
Tovább olvasom >KPMG: a vezető nagyvállalatok 79 százaléka készít fenntarthatósági jelentést
A vezető nagyvállalatok 79 százaléka készít fenntarthatósági jelentést, és egyre több…
Tovább olvasom >KSH: 4 millió 739 ezer volt a foglalkoztatottak száma júniusban
Júniusban a 15-74 éves foglalkoztatottak átlagos létszáma 4 millió 739…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >