KSH: túlszárnyalta az előzetes adatot a iskereskedelem növekedése
Az előzetesen közöltnél is nagyobb lendületet vett a kiskereskedelmi forgalom februárban, az egy évvel korábbihoz képest 6,7 százalékkal, a naptárhatástól megtisztított adatok szerint 6,6 százalékkal nőtt a forgalom – jelentette második becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn.
Az április elején kiadott első becslés szerint a kiskereskedelmi forgalom volumene 6,5, a naptárhatással kiigazított adat szerint 6,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit a januári szerény 1,7 és 2,2 százalékos emelkedés után.
Az élelmiszerforgalom volumene 4,9, a nem élelmiszer jellegű termékek értékesítése 8,0, az üzemanyag eladások 9,1 százalékkal haladták meg februárban az egy évvel korábbiakat. A nagyobb növekedési adat abból ered, hogy az első becslésében a nem élelmiszer jellegű termékek forgalmára 7,5 százalékos növekedést jelzett a KSH.
Az élelmiszer-kiskereskedelem 78 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 4,2, míg az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 7,2 százalékkal nőtt.
A nem élelmiszer-kiskereskedelemben 14,4 százalékkal nőttek az eladások a textil-, ruházati és lábbeli-, 11,5 százalékkal a használtcikk, 12,4 százalékkal a bútor-, műszakicikk-, 7,2 százalékkal a számítástechnika-, egyéb iparcikk-, illetve 5,3 százalékkal a gyógyszer-, gyógyászatitermék- és illatszerüzletekben. Csökkent 10,3 százalékkal a forgalom volumene az iparcikk jellegű vegyes üzletekben.
Az árucikkek széles körére kiterjedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 19,7 százalékkal emelkedett februárban, ezzel folytatódott az évek óta tartó bővülés.
Az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelembe nem számító gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 9,5 százalékkal nőttek.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 648 milliárd forint volt februárban.
Az országos kiskereskedelmi forgalom 50 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 35 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 15 százaléka az üzemanyagtöltő állomások hálózatában realizálódott.
Január-februárban a forgalom volumene a naptárhatástól megtisztított adatok szerint 4,4 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Komoly áremelkedéssel várja a húsvétot a tojás és a torma
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a ketreces tartásból származó…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a különbség: drámaian romlik a nyugdíjak vásárlóértéke
2025-ben újabb jelentős visszaesést szenvedett el a nyugdíjak vásárlóereje a…
Tovább olvasom >KSH: februárban 8,7 százalékkal esett vissza az ipari termelés
2025 februárjában az ipari termelés volumene 8,7, munkanaphatástól megtisztítva 8,0…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >Csökkenő születésszám, növekvő kihívások
A demográfiai trendek és a fogyasztói szokások alakulása egyaránt formálja…
Tovább olvasom >