KSH: tovább tart a kiskereskedelmi forgalom növekedése
Márciusban 6,5 százalékkal, az első negyedévben 7,0 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom a tavalyi év azonos időszakához képest – jelentette első becslése alapján szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A naptárhatástól megtisztított adatok szerint a márciusi forgalom 5,1, az első negyedévi 6,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A kiskereskedelmi forgalom növekedése ezzel 21. hónapja töretlenül folytatódott.
A naptárhatással kiigazított adatok szerint az élelmiszertermékek fogyasztása márciusban 3,7 százalékkal nőtt az előző havi 3,3 százalékos emelkedés után. A nem élelmiszerjellegű termékek kereslete 6,0 százalékra lassult a februári 8,6 százalékról, az üzemanyag forgalom pedig 8,5 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest.
Az első negyedévben az élelmiszerfogyasztás 4,3 százalékos, a nem élelmiszerjellegű termékek értékesítésének 8,9, az üzemanyag fogyasztás 9,7 százalékos naptárhatástól megszűrt növekedését mérte első becslése szerint a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IMF: minimálisan javultak a világgazdaság idei kilátásai
A Nemzetközi Valutaalap (IMF) szerint összességében minimálisan javultak a világgazdaság…
Tovább olvasom >KSH: Nőtt a külföldi vendégmunkások száma Magyarországon
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss adatai szerint 2023-ban jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >