Tovább élénkült a kiskereskedelmi forgalom
A tavaly novemberi kiskereskedelmi forgalom a nyers adat szerint 6,8 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 7,3 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét az előző havi 6,2 százalékot követően – jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Az előző év októbere óta nem mutatott a tavaly novemberihez fogható növekedést a kiskereskedelmi forgalom.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 4,5 százalékkal, ezen belül az élelmiszer-kiskereskedelem 76 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 4,6 százalékkal emelkedett az előző két hónapban egyformán 3,1 százalékos növekedés után.
A nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben március óta nem látott ütemben, 12,9 százalékkal nőtt a forgalom. Ebből az iparcikk jellegű vegyesboltokban 15,8 százalékkal, a bútort és műszaki cikkeket árusító üzletekben 12,9 százalékkal nőttek az eladások. Továbbra is 30 százalékos növekedést mutatott az internetes és csomagküldő szolgálatoktól rendelt áruk változatlan áron számolt mennyisége.
Az üzemanyag-kiskereskedelemben 1,7 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene, ami hároméves mélypontnak számít annak ellenére, hogy az árak tavaly novemberben nem emelkedtek.
A múlt év első tizenegy hónapjában a kiskereskedelmi forgalom naptárhatástól megtisztított és kiigazítatlan volumene egyformán 6,0 százalékkal volt nagyobb, mint az előző év azonos időszakában. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >