Tovább élénkült a kiskereskedelmi forgalom
A tavaly novemberi kiskereskedelmi forgalom a nyers adat szerint 6,8 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 7,3 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét az előző havi 6,2 százalékot követően – jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Az előző év októbere óta nem mutatott a tavaly novemberihez fogható növekedést a kiskereskedelmi forgalom.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 4,5 százalékkal, ezen belül az élelmiszer-kiskereskedelem 76 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 4,6 százalékkal emelkedett az előző két hónapban egyformán 3,1 százalékos növekedés után.
A nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben március óta nem látott ütemben, 12,9 százalékkal nőtt a forgalom. Ebből az iparcikk jellegű vegyesboltokban 15,8 százalékkal, a bútort és műszaki cikkeket árusító üzletekben 12,9 százalékkal nőttek az eladások. Továbbra is 30 százalékos növekedést mutatott az internetes és csomagküldő szolgálatoktól rendelt áruk változatlan áron számolt mennyisége.
Az üzemanyag-kiskereskedelemben 1,7 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene, ami hároméves mélypontnak számít annak ellenére, hogy az árak tavaly novemberben nem emelkedtek.
A múlt év első tizenegy hónapjában a kiskereskedelmi forgalom naptárhatástól megtisztított és kiigazítatlan volumene egyformán 6,0 százalékkal volt nagyobb, mint az előző év azonos időszakában. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >Csökkent a legtöbb tejtermék ára áprilisban
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >Nagy Márton: hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre
Hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >