KSH: nőttek a mezőgazdasági termelői árak
Márciusban megállt a mezőgazdasági termelői árak tavaly augusztus óta tartó csökkenése, 1,4 százalékkal nőttek az árak az előző év azonos időszakához viszonyítva, ami a növényi termékek árának 3,6 százalékos csökkenéséből, illetve az élő állatok és állati termékek árának 11,1 százalékos növekedéséből adódott – jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A növénytermesztési és kertészeti termékek termelői ára tavaly augusztus óta csökken, az élő állatok és állati termékek ára pedig október óta emelkedik éves összehasonlításban. A gabonafélék ára 0,6 százalékkal mérséklődött. A gyümölcsök ára 6,5, a zöldségféléké 12, a burgonyáé 3,2 százalékkal csökkent.
Az élő állatok termelőiárszintje 9,4, az állati termékeké 15 százalékkal emelkedett. A tej felvásárlási ára 2016. augusztus óta emelkedik, 2017 januárja óta stagnál, literenként 94 forint.
A vágósertés ára 26 százalékkal nőtt, a baromfi ára 1,2 százalékkal esett, a mézé kilogrammonként 912 forintra nőtt, a tyúktojásé 17-ről 19 forintra emelkedett tavaly március óta.
A műtrágyaárak az év elején növekedni kezdtek, de így is 15 százalékkal maradtak el az előző év azonos időszakitól.
Idén az első negyedévben 0,9 százalékkal csökkentek a mezőgazdasági termelői árak az előző év azonos időszakához viszonyítva. Ezen belül a növényi termékek ára 6,1 százalékkal csökkent, az élő állatok és állati termékeké 9,1 százalékkal emelkedett.
Ugyanebben az időszakban a zöldségfélék ára 8,6, a gyümölcsöké 5,1 százalékkal csökkent, az utóbbi termékcsoport árindexét az alma ára határozta meg, ami 6,2 százalékkal esett. A tej ára 18 százalékkal, vágósertés ára 22 százalékkal nőtt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A jelenben képzik a jövő agrárszakembereit
A magyar agráriumnak és az agrárszakképzésnek van múltja, jelene és…
Tovább olvasom >Az agráriumra telepedett zöld ideológia megakadályozza a versenyképességet
Az európai agráriumra telepedett szélsőséges zöld ideológia teljesen megakadályozza a…
Tovább olvasom >A bárány termelői ára 16–18 százalékkal emelkedett
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >