KSH: megszilárdult a kiskereskedelmi forgalom növekedési üteme áprilisban
Áprilisban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 3,5 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva – főként a húsvéthatás miatt – 2,0 százalékkal nőtt – jelentette a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Márciusban a nyers adat szerint 3,3 százalékos, naptárhatástól megtisztítva 5,4 százalékos volt a forgalom éves összevetésű növekedési üteme a februári 1,0 százalékosnál szerényebb emelkedés után.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 0,6 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene tavaly áprilishoz mérve, a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 5,2, az üzemanyag-kiskereskedelemben 1,1 százalékkal nőtt a forgalom.
Az év első négy hónapjában a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 3,0 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét.
Január-áprilisban az élelmiszerüzletekben 1,9 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene az előző év azonos időszakához képest, a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 4,9 az üzemanyag-kiskereskedelemben 3,0 százalékkal nőtt a forgalom.
Az áprilisi kiskereskedelmi forgalom részletes adatait június 23-án közli második becslése alapján a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,2 százalékkal csökkent májusban
Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal…
Tovább olvasom >Az MVI statisztikai helyzetjelentése a vendéglátásról
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) minden évben közzéteszi statisztikai helyzetjelentését…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >