KSH: márciusban is nőtt a kiskereskedelmi forgalom
Márciusban 4,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi üzletek forgalma az egy évvel korábbihoz mérve, naptárhatástól megtisztítva – főként a húsvéthatás miatt – 5,9 százalékos volt a növekedés – jelentette hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Az első negyedévben a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene 6,5 százalékkal haladta meg a múlt év azonos időszakáét.
Idén márciusban a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben és az üzemanyag-kiskereskedelemben egyaránt 14,3 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene. Az iparcikk jellegű vegyesboltokban 17,5 százalékkal nőtt a forgalom, a bútor és műszaki cikk üzletekben 18,1 százalékkal, textil, ruházat és cipő üzletekben 14,4 százalékos volt a növekedés, a számítástechnikai cikkekből 10,5 százalékkal több fogyott.
Tavaly április óta először csökkent a gyógyszertárak forgalma, szerény 0,4 százalékkal és az illatszerkereslet 1,3 százalékos növekedése 2016 augusztusa óta nem volt ilyen alacsony. A csomagküldő és internetes szolgálatok forgalmának 34,9 százalékos növekedése egy éve a legmagasabb növekedés, és lábra kaptak a használtcikk eladások, a 12,9 százalékos növekedés, tavaly május óta a legélénkebb.
Az élelmiszerforgalom 1,0 százalékos márciusi növekedése 2017 áprilisa óta a legalacsonyabb volt márciusban. Az üzemanyag fogyasztás 14,3 százalékos növekedése rekordnak számít, és annak ellenére következett be, hogy éves összevetésben idén először emelkedtek az árak, mégpedig 3,7 százalékkal, de a havi drágulás ennél is nagyobb, 4,2 százalékos volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >Kína újra megnyitja piacát a japán tengeri termékek előtt
Kína újra megnyitja piacát a japán tengeri termékek előtt, amelyekre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >