KSH: márciusban 3,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak
Márciusban a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. Egy hónap alatt átlagosan 0,7 százalékkal nőttek az árak – jelentette pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Az elemzők 3,8 százalékos márciusi inflációra számítottak.
Az elmúlt egy évben a szeszes italok, dohányáruk és az üzemanyagok ára jelentősen emelkedett.
A járműüzemanyagok ára 6,6 százalékkal lett magasabb, mint februárban volt és 17,7 százalékkal emelkedett tavaly március óta.
A dohányáruk 17,5 százalékkal drágultak egy év alatt és 2,1 százalékkal márciusban. A szeszesitalok ára átlagosan 2,5 százalékkal emelkedett, így a szeszes italok és dohányáruk együttesen 10,3 százalékos növekedést mutattak.
Az élelmiszerek ára 2,7 százalékkal, ezen belül az étolajé 21,3, a liszté 8,2, a cukoré 7,6, a rizsé 6,8, a munkahelyi étkezésé 6,6, a tojásé 6,4 százalékkal emelkedett. A friss gyümölcsök ára 12,3 százalékkal volt magasabb, mint egy éve a zöldségek ára viszont csekély mértékben, 0,6 százalékkal csökkent. A sertéshús ára 7,8, a sajté 1,9 százalékkal csökkent.
A tartós fogyasztási cikkekért 3,6 százalékkal kellett többet fizetni, mint egy éve. Ezen belül az új személygépkocsik 11,4 százalékkal kerültek többe, a szobabútorok 5,4 százalékkal.
A szolgáltatások drágulása a februári 3,1 százalékosról 3,7 százalékosra gyorsult, amiben egyaránt szerepel a külföldi üdülések költségeinek 11,1 százalékos emelkedése és az autópályadíj, gépjárműkölcsönzés, parkolás tarifáinak együttesen 21,0 százalékos csökkenése nyilván az ingyenes parkolás miatt. A postai szolgáltatások tarifái 7,0 százalékkal magasabbak a tavaly márciusinál, a telefon és internet viszont 2,2 százalékkal olcsóbb lett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >Csökkent a legtöbb tejtermék ára áprilisban
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >Nagy Márton: hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre
Hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >