KSH: júniusban is folytatódott a kiskereskedelmi forgalom élénk növekedése
Júniusban a kiskereskedelmi üzletek forgalma 5,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, a naptárhatástól megtisztítva 6,0 százalékkal nőtt. Az első fél évben a forgalom 4,0 százalékkal emelkedett, a naptárhatástól megtisztított mutató 3,9 százalékos növekedést jelez a múlt év azonos időszakához viszonyítva – jelentette csütörtökön első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A növekedés üteme lényegében a májusban elért szinten maradt, amikor a nyers adat szerint 6,0, naptárhatástól megtisztítva 5,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene.
Júniusban is a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletek forgalma mutatta a legnagyobb, 8,5 százalékos növekedést, bár némiképp elmaradt az előző havi 10,3 százaléktól. Az üzemanyag-eladások éves növekedési üteme viszont a májusi 4,3 százalékról 5,1 százalékra gyorsult a naptárhatástól megtisztított adatok szerint. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben is nagyobb, 4,1 százalékos növekedést mért a KSH az előző havi 2,3 százaléknál.
Az első félévben az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 2,4, a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 6,5, az üzemanyag-kiskereskedelemben 3,3 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.
A júniusi kiskereskedelmi forgalomról augusztus 23-án közli a részletes adatokat második becslése alapján a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A bárány termelői ára 16–18 százalékkal emelkedett
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >A tojás csomagolóhelyi ára továbbra is elmarad a tavalyitól
A KSH adatai alapján Magyarország 2023-ban az előző évivel csaknem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >