KSH: júniusban felgyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése
Júniusban 7,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az egy évvel korábbihoz képest az előző havi 4,4 százalékos növekedés után, a naptárhatástól megtisztított adat 6,2 százalékos éves növekedést mutat a májusi 5,4 százalékot követően – jelentette első becslése alapján szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Ezzel 2013 júliusa óta, két éve megszakítás nélkül nőtt a kiskereskedelmi forgalom Magyarországon. Az első fél évben a kiskereskedelmi forgalom 6,1 százalékkal haladta meg a múlt év azonos időszakában mértet a naptárhatással korrigált és a kiigazítatlan adat szerint egyaránt.
A forgalom növekedésének júniusi élénkülése az élelmiszer- és üzemanyag-fogyasztásnak volt köszönhető. Az élelmiszer-eladások növekedési üteme ugyanis a májusi 1,4 százalékról 4,5 százalékra gyorsult, az üzemanyagoké pedig 5,6-ról 9,0 százalékra, miközben változatlanul magas, 8,1 százalékos növekedést ért el a nem élelmiszer jellegű iparcikkek értékesítése is.
A január-júniusi forgalmat leginkább az üzemanyag-kereskedelem éves, 8,8 százalékos és a nem élelmiszer jellegű iparcikkek forgalmának 8,6 százalékos emelkedése segítette. Az élelmiszer-kiskereskedelem pedig 3,4 százalékkal bővült a naptárhatástól megtisztított adatok szerint az előző év azonos időszakához képest.
A KSH a kiskereskedelemre vonatkozó júniusi adatok második becslését augusztus 27-én teszi közzé. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IMF: minimálisan javultak a világgazdaság idei kilátásai
A Nemzetközi Valutaalap (IMF) szerint összességében minimálisan javultak a világgazdaság…
Tovább olvasom >KSH: Nőtt a külföldi vendégmunkások száma Magyarországon
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss adatai szerint 2023-ban jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >