KSH: júniusban csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene
Kéthavi növekedés után júniusban csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene az egy évvel korábbihoz képest: a naptárhatástól megtisztított adatok szerint a forgalom 0,4 százalékkal maradt el a tavaly júniusitól, a kiigazítatlan adatok szerint 0,9 százalékos volt a csökkenés – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken az első korrekció szerinti adatokat.
Az adatok megegyeznek az augusztus 5-én közzétett gyorsbecslés számaival.
Júniusban az élelmiszereladások volumene az előzetesen közölt 1,9 százalékkal szemben 1,8 százalékkal esett vissza, a nem élelmiszer jellegű termékeké 0,5 százalékkal kisebb volt az egy évvel korábbinál; ez megegyezik a gyorsbecsléssel. Az üzemanyag-forgalom harmadik hónapja nőtt, júniusban 2,4 százalékkal.
Az iparcikk jellegű vegyes kiskereskedelem volumene 2,3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest a naptárhatástól megtisztított adatok szerint, míg a textil-, ruházati és lábbeli termékek forgalma 1,9 százalékkal emelkedett.
A bútorok és műszaki cikkek forgalma 3,1 százalékkal esett vissza júniusban, a könyv, számítástechnikai és egyéb iparcikkeké pedig 4,9 százalékkal csökkent az előző év júniusához képest.
A használt cikkek forgalma a májusi, több mint 10 százalékos emelkedés után júniusban 0,7 százalékkal nőtt az előző júniushoz képest, a csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene jelentősen, 62,7 százalékkal bővült, ami 2012 januárja óta a legmagasabb érték.
Az előző hónaphoz képest 1,9 százalékkal kisebb volt a kiskereskedelmi forgalom a szezonálisan és naptárhatástól megtisztított adatok szerint, a májusi 1,7 százalékos csökkenés, és az áprilisi 5,7 százalékos növekedés után. Májushoz képest 0,7 százalékkal csökkent az élelmiszerfogyasztás és 2,6 százalékkal az üzemanyag forgalom, a nem élelmiszer jellegű termékek eladása pedig 1 százalékkal esett vissza.
(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >