KSH: júliusban 2,3 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom
Júliusban 2,3 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene a naptárhatással kiigazított és a nyers adatok szerint egyaránt – jelentette szerdán az első becslés alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A forgalom növekedési üteme az élelmiszerfogyasztás lassulása miatt jelentősen elmaradt a júniusi 4,1 százaléktól. Az élelmiszer eladások volumene a júniusi 6,2 százalékos éves növekedésről 1,6 százalékra esett vissza, a nem élelmiszer jellegű termékek értékesítése viszont 1,1 százalékról 2,7 százalékosra gyorsult.
Az üzemanyag-kiskereskedelemben júliusban 3,4 százalékkal nőtt az eladások volumene, ez azonban 1,2 százalékponttal elmarad a júniusi mértéktől.
A KSH emlékeztet arra, hogy 2014. júliustól a kiskereskedelmi forgalomra vonatkozó adatok tartalmukban megegyeznek a tavalyiakkal, így összevethetők.
Az idén január-júliusban a kiskereskedelmi forgalom a kiigazítatlan, nyers adatok szerint 5,5 százalékkal , naptárhatástól megtisztítva 5,6 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A kumulált adatokat azonban torzítja, hogy az első félévben nem összehasonlíthatók az élelmiszerforgalomra vonatkozó adatok mert 2013. július 1-jétől átalakult a dohánytermékek kiskereskedelmének szerkezete és változás következett be a kiskereskedelmi adatok forrásában is, mivel azóta a mintavételes eljárás helyett rendelkezésre állnak a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. teljes körű adatai. Így az első hét hónapban az élelmiszer-kiskereskedelmi forgalom 6,9 százalékkal nőtt. A módszertani torzítás nem érinti viszont, hogy a nem élelmiszer-kiskereskedelem 4,4 százalékkal, az üzemanyag eladások 4,6 százalékkal emelkedtek.
A júliusra vonatkozó második becslés adatait, részletes bontásban, szeptember 24-én teszi közzé a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
30 kategóriában ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés
Harminc kategóriában mintegy ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés…
Tovább olvasom >A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes termékek felé tolódik el
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el…
Tovább olvasom >Az Egyesült Királyságban online is elérhető a Tesco F&F ruházati kínálata
Reagálva a növekvő vásárlói igényekre a brit Tesco május 7-től…
Tovább olvasom >