KSH: januárban tovább nőtt a kiskereskedelmi forgalom
Januárban 7,7 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az egy évvel korábbihoz képest – jelentette első becslése alapján szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A karácsony utáni kiárusítások eredményeként a nem élelmiszer jellegű iparcikkek eladásának 11,1 százalékos növekedése húzta az emelkedést. Az adatok szerint tizenkilencedik hónapja megszakítás nélkül nő a lakossági fogyasztás, és a januári ütemnél csak tavaly áprilisban mért gyorsabb növekedést a statisztika.
A naptárhatástól megtisztított mutató a kiskereskedelmi forgalom volumenének még nagyobb, 8,2 százalékos januári növekedését mutatta.
A kiigazított adatok szerint az élelmiszerforgalom éves növekedése 5,5 százalékosra gyorsult a decemberi 3,0 százalékról, az üzemanyag-forgalom 9,4 százalékkal nőtt, a decemberi 10,8 százalékos éves ütemet követően.
Az élelmiszerforgalom hatodik hónapja nőtt januárban, és ez volt az utóbbi fél évben a legmagasabb arányú emelkedés, korábban tavaly júniusban mértek ennél nagyobb növekedést.
Az üzemanyag-forgalomban az előző havi mellett legutóbb tavaly márciusban volt a januárinál nagyobb arányú éves növekedés.
A kiigazítatlan adatok a naptárhatással korrigálttal megegyező élelmiszer- és üzemanyag forgalmat jeleznek, a nem élelmiszeripari termékek eladása viszont a nyers adatok szerint árnyalatnyival szerényebben 10,1 százalékkal nőttek.
A kiskereskedelem januári alakulásáról a részletes második becslést március 26-án teszi közzé a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >9 százalékkal drágult a tölteni való paprika
A KSH adatai szerint Magyarországon 1,28 ezer hektárról 90,61 ezer…
Tovább olvasom >KSH: 2024-ben a mezőgazdasági kibocsátás értéke 8,0 százalékkal elmaradt az előző évitől
A mezőgazdaság teljes kibocsátása 2024-ben 4,0 ezer milliárd forint felett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >