KSH: Egyelőre nőttek a beruházások, de hamar változni fog
Az idei második negyedévben nőttek a beruházások a KSH friss adatai alapján, a vállalati és a költségvetési szféra egyaránt hozzájárult a bővüléshez, a hajtóerő azonban a lakosság volt. A vállalati és a költségvetési szektor mérsékelt aktivitása már most is látszik az adatokban, a kilátásokat pedig a recessziós félelmek, a költségek elszállása, az emelkedő kamatok, illetve a költségvetési kiigazítások árnyékolják be.

Hamarosan látható lesz a fordulat
A fejlesztések volumene az idei második negyedévben az előző év azonos időszakához viszonyítva 7,8, az előző negyedévhez képest, szezonálisan kiigazítva 2,5%-kal emelkedett.
A beruházások növekedése a háztartások erőteljes, illetve a vállalkozások és a költségvetés mérsékelt aktivitásával magyarázható
– írja a KSH.
„A meghatározó súlyú feldolgozóipari fejlesztések, valamint a lakásépítések és az ingatlanfelújítások növelték, a szállítás, raktározáshoz, továbbá a kereskedelemhez kötődő beruházások visszafogták a nemzetgazdasági teljesítményt”
– áll a hivatal összefoglalójában.
Ahogy a fenti grafikonon látszik, a beruházások növekvő trendje töretlen, a mögöttes folyamatok alapján azonban már látszik, hogy a vállalati szféra és a költségvetési szektor sem tudja olyan mértékben növelni a beruházásait, mint korábban.
Kapcsolódó cikkeink
Komoly áremelkedéssel várja a húsvétot a tojás és a torma
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a ketreces tartásból származó…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a különbség: drámaian romlik a nyugdíjak vásárlóértéke
2025-ben újabb jelentős visszaesést szenvedett el a nyugdíjak vásárlóereje a…
Tovább olvasom >KSH: februárban 8,7 százalékkal esett vissza az ipari termelés
2025 februárjában az ipari termelés volumene 8,7, munkanaphatástól megtisztítva 8,0…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >