KSH: Egyelőre nőttek a beruházások, de hamar változni fog
Az idei második negyedévben nőttek a beruházások a KSH friss adatai alapján, a vállalati és a költségvetési szféra egyaránt hozzájárult a bővüléshez, a hajtóerő azonban a lakosság volt. A vállalati és a költségvetési szektor mérsékelt aktivitása már most is látszik az adatokban, a kilátásokat pedig a recessziós félelmek, a költségek elszállása, az emelkedő kamatok, illetve a költségvetési kiigazítások árnyékolják be.

Hamarosan látható lesz a fordulat
A fejlesztések volumene az idei második negyedévben az előző év azonos időszakához viszonyítva 7,8, az előző negyedévhez képest, szezonálisan kiigazítva 2,5%-kal emelkedett.
A beruházások növekedése a háztartások erőteljes, illetve a vállalkozások és a költségvetés mérsékelt aktivitásával magyarázható
– írja a KSH.
„A meghatározó súlyú feldolgozóipari fejlesztések, valamint a lakásépítések és az ingatlanfelújítások növelték, a szállítás, raktározáshoz, továbbá a kereskedelemhez kötődő beruházások visszafogták a nemzetgazdasági teljesítményt”
– áll a hivatal összefoglalójában.
Ahogy a fenti grafikonon látszik, a beruházások növekvő trendje töretlen, a mögöttes folyamatok alapján azonban már látszik, hogy a vállalati szféra és a költségvetési szektor sem tudja olyan mértékben növelni a beruházásait, mint korábban.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >Távoli, de nyitott kapu: Üzbegisztánban látnak lehetőséget a magyar cégek
Bár földrajzilag és kulturálisan is távoli, Üzbegisztán az egyik legígéretesebb…
Tovább olvasom >Csökkent a legtöbb tejtermék ára áprilisban
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >További cikkeink
IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >