KSH: az áprilisi mélyponthoz képest 14-szeresre nőtt a belföldi vendégéjszakák száma októberben
Októberben a koronavírus okozta járvány, így a beutazást nehezítő intézkedések hatására a külföldi vendégek száma 94 százalékkal, az általuk a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma 93 százalékkal visszaesett az előző év azonos időszakához képest. A belföldi vendégek száma 35 százalékkal, az eltöltött éjszakák száma 30 százalékkal csökkent. Az összesen 63,7 százalékkal kevesebb, 909 ezer vendégéjszaka 89 százalékát a belföldi vendégek töltötték el – jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A belföldi vendégéjszakákat tekintve az áprilisi mélyponthoz mérten a szezonálisan és a naptárhatással kiigazított adatok szerint 14-szeres volt a növekedés, míg az előző hónaphoz képest 26 százalékos csökkenést mért a statisztika.
A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron számolt – 16,656 milliárd forint összes bruttó árbevétele 67,1 százalékkal volt kevesebb, mint egy éve. Ebből a szállásdíjbevétel 71,5 százalékkal 8,512 milliárd forintra, a vendéglátás bevétele 41,6 százalékkal 4,908 milliárd forintra esett vissza.
Széchenyi Pihenőkártyával a kereskedelmi szálláshelyeken 4 százalékkal kevesebbet, összességében 2,4 milliárd forintot fizettek a kártyatulajdonosok.
Az év első tíz hónapjában a kereskedelmi szálláshelyek 53 százalékkal kevesebb, összesen 13 millió vendégéjszakát regisztráltak. A külföldi vendégek 74, a belföldiek 33 százalékkal kevesebb vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.
A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele folyó áron 54,0 százalékkal csökkent, és 218,826 milliárd forintot tett ki. A szállásdíjbevétel 56,8 százalékkal 122,965 milliárd forintra, a vendéglátás bevétele 50,3 százalékkal 57,580 milliárd forintra csökkent. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar fejlesztésű AI-szoftver írja át a nemzetközi üzleti világot a vendéglátóiparban
A 100%-ban magyar fejlesztésű Everguest Intelligence AI-szoftver nem csupán egy…
Tovább olvasom >Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés…
Tovább olvasom >Hello METRO, HelloPay!
Júliustól a METRO kínálatából, valamint a nagykereskedelem értékesítőin keresztül országszerte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Színe és fonákja
Ahogy arra már többször is utaltunk, a cukrászok termékfejlesztési próbálkozásainak…
Tovább olvasom >Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés…
Tovább olvasom >Hello METRO, HelloPay!
Júliustól a METRO kínálatából, valamint a nagykereskedelem értékesítőin keresztül országszerte…
Tovább olvasom >