KSH: augusztusban 4,7 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom
Augusztusban a kiskereskedelmi forgalom volumene 4,7 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt – jelentette első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn. A kiskereskedelmi forgalom 2013 júliusa óta, 26 hónapja megszakítás nélkül emelkedett Magyarországon.
A júliusi 6,8 százalékos átlagos növekedés után minden kiskereskedelmi alágazatban valamelyest lassult az eladások éves növekedési üteme. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben augusztusban 3,7, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 4,6, az üzemanyag-kiskereskedelemben 7,4 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene. Júliusban az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma 6,3, a nem élelmiszer-kiskereskedelemé 6,8, az üzemanyag-kiskereskedelemé pedig 8,3 százalékkal emelkedett.
Az év első nyolc hónapjában 6,0, a naptárhatással kiigazítva 6,1 százalékkal nőtt a forgalom az előző év azonos időszakához képest.
Január-augusztusban az üzemanyag-kiskereskedelem bővült a legjobban, 8,5 százalékkal. A nem élelmiszerjellegű iparcikkek forgalma 7,8 százalékkal, az élelmiszer-kiskereskedelemé 3,8 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
A KSH a kiskereskedelmi forgalom augusztusi adatainak második becslését október 29-én teszi közzé. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Volt vármegye, ahol ötödével nőtt, míg máshol ennyivel csökkent a meghirdetett állások száma – Profession.hu negyedéves riport
Két vármegye kivételével az ország egész területén nőtt az álláshirdetésekre…
Tovább olvasom >A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,2 százalékkal csökkent májusban
Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >