KSH: alig nőttek a mezőgazdasági árak áprilisban
A növényi termékek 4,2 százalékos drágulása és az állati termékek árának 6,2 százalékos csökkenése eredőjeként áprilisban csak 0,4 százalékkal voltak magasabbak a mezőgazdasági termelői árak, mint egy évvel azelőtt – jelentette hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). Az árak emelkedése nyolcadik hónapja tartott a megelőző 26 havi csökkenő periódust követően.
A növényi termékek árát a burgonya felvásárlási árának 59,8 százalékos emelkedése táplálta.
A gabonafélék ára csak 1,6 százalékkal nőtt, ezen belül a búza ára 13 százalékkal visszaesett, a kukoricáé viszont ugyanennyivel nőtt.
A gyümölcsök ára 3,0 százalékkal csökkent az alma felvásárlási ára miatt, mivel nagy mennyiségben értékesítették ipari célra.
Az élő állatok termelői ára 3,6, az állati termékeké 12,0 százalékkal volt alacsonyabb, mint tavaly áprilisban.
A tej átlagára egy hónap alatt 5 forinttal, literenként 71 forintra esett, és 13 százalékkal lett alacsonyabb, mint egy éve volt.
Az év első négy hónapjában a mezőgazdasági termelői árak 1,4 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához viszonyítva.
A növényi termékek ára 5,6 százalékkal emelkedett, míg az élő állatok és állati termékek ára 5,8 százalékkal csökkent.
Az összes kiemelt növényi termékcsoportnál nőttek az árak: a legkisebb mértékben, 1,3 százalékkal a gabonánál, a legnagyobb mértékben, 48 százalékkal a burgonyánál.
A vágósertés ára 8,5 százalékkal csökkent, így az ár az év első négy hónapjában átlagosan 315 forint volt kilogrammonként – közölte a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >