KSH: 2,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom januárban
A kiskereskedelmi forgalom januárban a kiigazítatlan volumenadatok szerint 1,6 százalékkal, a naptárhatástól megtisztítva 2,1 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest – jelentette első becslése alapján csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A kiigazítatlan adatok szerint tavaly decemberben a kiskereskedelem forgalma 5, naptárhatástól megszűrten 4,5 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest.
A fogyasztás 31. hónapja megszakítás nélkül nő éves összehasonlításban.
Míg decemberben naptárhatástól megszűrten, éves alapon 3,4 százalékos növekedést regisztráltak az élelmiszerkereskedelemben, addig januárban 1,5 százalékkal csökkent a forgalom az egy évvel korábbihoz képest, amiben a KSH magyarázata szerint elsősorban a magas bázis hatása játszott szerepet. Az üzemanyagoknál 3,7 százalékról gyorsult a növekedés üteme 4,4 százalékra az év első hónapjában, míg a nem élelmiszer jellegű cikkeknél 6,3 százalékról lassult a bővülés, 5,7 százalékra.
A KSH megjegyezte, hogy a tavaly márciusban életbe lépett vasárnapi zárva tartásnak a kiskereskedelmi forgalom volumenének alakulására gyakorolt hatása csak hosszabb időszakra vonatkozó adatokból lesz majd kimutatható. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
27 százalékkal csökkent a kajszi termelői ára
A KSH adatai szerint Magyarországon a kajszi termése 11–25,4 ezer…
Tovább olvasom >Már elérhető az MVI statisztikai helyzetjelentése a vendéglátásról
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) minden évben közzéteszi statisztikai helyzetjelentését…
Tovább olvasom >Lassanként visszaépülhet a kiskereskedelmi forgalom és lakossági fogyasztás
A kiskereskedelmi forgalom alakulása és a lakossági fogyasztás visszaépülése az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >