KSH: 2,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom januárban
A kiskereskedelmi forgalom januárban a kiigazítatlan volumenadatok szerint 1,6 százalékkal, a naptárhatástól megtisztítva 2,1 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest – jelentette első becslése alapján csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A kiigazítatlan adatok szerint tavaly decemberben a kiskereskedelem forgalma 5, naptárhatástól megszűrten 4,5 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest.
A fogyasztás 31. hónapja megszakítás nélkül nő éves összehasonlításban.
Míg decemberben naptárhatástól megszűrten, éves alapon 3,4 százalékos növekedést regisztráltak az élelmiszerkereskedelemben, addig januárban 1,5 százalékkal csökkent a forgalom az egy évvel korábbihoz képest, amiben a KSH magyarázata szerint elsősorban a magas bázis hatása játszott szerepet. Az üzemanyagoknál 3,7 százalékról gyorsult a növekedés üteme 4,4 százalékra az év első hónapjában, míg a nem élelmiszer jellegű cikkeknél 6,3 százalékról lassult a bővülés, 5,7 százalékra.
A KSH megjegyezte, hogy a tavaly márciusban életbe lépett vasárnapi zárva tartásnak a kiskereskedelmi forgalom volumenének alakulására gyakorolt hatása csak hosszabb időszakra vonatkozó adatokból lesz majd kimutatható. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,2 százalékkal csökkent májusban
Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal…
Tovább olvasom >Az MVI statisztikai helyzetjelentése a vendéglátásról
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) minden évben közzéteszi statisztikai helyzetjelentését…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >