Két százalékkal emelkedett a GDP 2016-ban
Magyarország bruttó hazai terméke (GDP) 1,6 százalékkal nőtt tavaly a negyedik negyedévben az előző év azonos időszakához képest, 2016-ban a GDP 2,0 százalékkal emelkedett – jelentette első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden.
Tavaly a negyedik negyedévben a növekedéshez a legnagyobb mértékben a piaci szolgáltatások, valamint a mezőgazdaság járult hozzá.
Az ipar teljesítménye stagnált, az építőipar pedig továbbra is mérsékelte a növekedést, és ezt a mezőgazdaság nem tudta annyira kompenzálni, mint az előző negyedévekben – mondta az adatok ismertetésekor Szőkéné Boros Zsuzsanna, a KSH főosztályvezetője.
Az utolsó negyedéves 1,6 százalékos bővülés a második és harmadik negyedév 2,8 és 2,2 százalékos növekedése után következett, azonban meghaladta a tavalyi első negyedévben mért 1,1 százalékos emelkedést.
A magyar gazdaság korábban, 2015-ben 3,1, 2014-ben pedig 4,0 százalékkal nőtt, a 2013-as 2,1 százalékos bővülés után.
A szezonálisan és naptárhatással kiigazított adatok szerint tavaly a negyedik negyedévben 0,4 százalékkal nőtt a bruttó hazai termék volumene az előző negyedévhez képest, míg az előző évihez viszonyítva 1,5 százalékkal nőtt a GDP volumene.
Tavaly egész évben a szezonálisan és naptárhatással kiigazított adatok szerint 1,8 százalékkal nőtt a bruttó hazai termék, a 2015-ös 3,1, és a 2014-es 4,1 százalékos bővülés után.
A tavalyi utolsó negyedéves és éves részletes GDP-adatokat március 7-én közli a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Tájékoztatót adott ki az ENAR adatok támogatáspolitikai felhasználásról az Agrárminisztérium
Az uniós forrásból finanszírozott állatalapú támogatások esetében elvárás az állatok…
Tovább olvasom >9 százalékkal drágult a tölteni való paprika
A KSH adatai szerint Magyarországon 1,28 ezer hektárról 90,61 ezer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >