KSH: 1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom februárban
A kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 1,0 százalékkal, a naptárhatástól megtisztítva 1,2 százalékkal nőtt februárban az előző év azonos időszakához képest – jelentette kedden első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A KSH a tavaly februári magas bázis hatásával magyarázta a fogyasztás növekedésének lassulását a januári 4,8 százalékos, illetve naptárhatással korrigált 3,8 százalékos növekedés után. 2016 februárjában a nyers adat szerint 7,8 százalékkal, naptárhatással kiigazítva 7,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom éves összevetésben.
A kiskereskedelmi forgalom növekedése februárban már 44. hónapja tartott.
Idén februárban az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 0,2 százalékkal, a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 3,1 százalékkal, az üzemanyag-kiskereskedelemben 2,1 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.
Az élelmiszerfogyasztás tavaly január, az üzemanyag fogyasztás 2013 augusztusa óta mindig nagyobb éves növekedést ért el, a nem élelmiszer jellegű cikkek kereslete viszont a múlt év decemberében is szerény 3,0 százalékos volt, ami akkor 27 havi mélypontot jelentett.
Idén január-februárban a forgalom volumene szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint 2,5 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit.
A februári kiskereskedelmi forgalom részletes adatait április 24-án közli második becslésében a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >A fogyasztóvédelmi hatóság is ellenőrzi a görögdinnyéket a nyári időszakban
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a kormányhivatalok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >