Kreatív ötleteket és innovatív megoldásokat díjaztak az UNICEO magyarországi “Live Communication Awards” díjátadóján

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 03. 09. 10:47

A genfi székhelyű nemzetközi szövetség negyedik éve hirdeti meg Magyarországon a “Live Communication Awards” pályázatot, hogy különböző kategóriákban, az UNICEO tagokhoz köthető vállalatok, szakmai szervezetek stratégiájába illeszkedő, „élő kommunikációs” megoldásait elismerje. A díjra, a 2022-ben megrendezésre került online vagy személyes részvételű rendezvényekkel lehetett pályázni.

A díjazottak

Összhangban az UNICEO víziójával a díj meghirdetésével a szövetség célja:

  • Kihangsúlyozni a rendezvények stratégiai szerepét, mint az üzleti fejlődés mutatóit, különösképp a márka iránti elköteleződés növelése és a céges üzenetek kommunikálása érdekében.
  • Új ötletekkel segíteni és inspirálni az UNICEO tagjait a saját rendezvényeik megvalósításában.
  • Elismerni a tagok tehetségét eseményeik bemutatásán keresztül.

 A díjak ünnepélyes átadására a Budapest Marriott Hotelben került sor, egy egész napos szakmai konferencia, az UNICEO Leaders Forum záróeseményeként.

Mantuano Mónika, a szövetség magyarországi alelnöke hangsúlyozta: “Az UNICEO kezdeményezése, a Live Communication Awards egy olyan szakmai elismerés, amelyet céges rendezvényekért felelős döntéshozók ítélnek oda az adott kategória legjobb projektjeit díjazva. Ezáltal a díj olyan értéket képvisel, ahol a kiválasztási szempontrendszer magas szakmai hozzáértést követel és a győztes vállalatok méltán lehetnek büszkék a rendezvényeikre.”

Az idei nyertesek kategóriák szerint:

BEST EVENT FOR EMPLOYEES 2022 (150 fő alatt) kategóriában megosztott első hely született:

WSZL Szállítmányozási és Logisztikai Kft. – Az év targoncavezetője verseny és NOKIA – Nyári Játszóház 

WSZL Szállítmányozási és Logisztikai Kft. – Az év targoncavezetője verseny: 

Ötletes, kreatív rendezvényt ismerhettünk meg, amely a kék-galléros munkaerőre fókuszál, ami mindig nagy kihívás. A targoncavezetői versennyel a cég nem csak saját dolgozóit motiválta, hanem potenciális munkavállalókat is el tudott érni. Kiemelkedő a brand újra-pozícionálása, megerősítése, emellett közösséget épít és erősít, valamint játékosan a tudást és a szakértelmet is értékként kezeli.

NOKIA – Nyári Játszóház:

A nyári játszóházzal egy alulról jövő kezdeményezést valósítottak meg, amely kiválóan illeszkedik a vállalati stratégiába, márkaértékekhez. Valós problémára valós segítségnyújtást adtak az eseménnyel, miközben erősítették a munkatársak elköteleződését, bevonását. A családbarát munkahely egy jó megmutatkozása a gyakorlatban. Továbbá a rendezvény lehetőséget ad arra, hogy szülők és gyermekeik közös élményeket szerezzenek a munkahelyen, szülői közösségek alakuljanak cégen belül.

BEST EVENT FOR EMPLOYEES 2022 (150 fő fölött):

Ceva-Phylaxia – Újra együtt – 110 éve együtt

A Ceva-Phylaxia rendezvényét azért ítélte a zsűri méltónak a díjra, mert egy klasszikus gálaest formátumát megtartva tudott meglepő, kreatív és emlékezetes lenni. ​A 110 éves múlt és a jelen összekötése 21. századi eszközökkel kreatív ötletnek és innovatív megoldásnak bizonyult. A koncepció nem egy általános dolog, hanem maximálisan illeszkedik az adott esemény mondanivalójához.

Ebben a kategóriában a zsűri egy különdíjat is odaítélt a Magyar Posta – Postás Piknik megrendezéséért! 

A rendezvény célja a dolgozók elismerése, érzékenyítése, többek között a megváltozott munkaképességű munkatársak életének megismertetése programokon keresztül. A program kreatív elemeit a postás szakterületek bevonásával találták ki és önkéntes munkatársakkal bonyolították le. Három különböző régióban megvalósult esemény összehangolása és ötletes kivitelezése mellett a menedzsmenttel való kötetlen találkozás lehetőségét is elősegítette.

BEST B2C EVENT 2022 kategória nyertese:

Mastercard – Local Hero Tour

A cél a márka népszerűsítése volt egy országos, felsőoktatási intézményeket érintő rendezvénysorozattal. A szervezők oda mentek, ahol a célközönségüket megtalálják: egyetemekre települtek ki. Egy olyan csatornán (online játékok, gaming) próbálták elérni a célcsoportot (a gamingre fogékony egyetemistákat), ahol a leghatékonyabban tudott velük kommunikálni, erőltetett reklám nélkül. Jobbnál-jobb ötletek az aktivitásokra, folyamatos kommunikáció, profi lebonyolítás jellemezte az esemény-sorozatot.

BEST B2B EVENT (150 fő alatt) kategóriában köszönő és elismerő oklevelet kapott a Bethesda Gyermekkórház – Jótékonysági VIP gálaest

Egy gyermekkórház életében nem szokványosak a nagyszabású, nagy költségvetésű gálarendezvények. A gyógyítást kivinni a kórtermek falai közül, és azt megmutatni a lehetséges, és már elkötelezett adományozóknak nagyfokú innovativitást és bátorságot kívánt. Köszönet, hogy megtisztelték az UNICEO-t és bíztak bennünk, hogy segítséget mertek kérni, hiszen ezért alakult ez a közösség. A rendezvényen olyan egyedi megoldásokat valósítottak meg, mint az élményt adó licitálás, az innovatív élménykatalógus, vagy a brandhez való kötődést erősítő, bethesdás orvosi jelenlét minden asztalnál.  

BEST B2B EVENT (150 fő fölött)

Budapest Airport – Annual Award Gala

A Budapest Airport az évente megrendezett Award Gála díjátadó eseményen mond köszönetet partnereinek az egészéves közös munkáért. ​A képzelőerő és a szakértelem az alapokból képes egyedit alkotni, újraformálni a meglévő dolgokat. Ez jellemző a Budapest Airportra és partnereire is: együtt képesek sikerré formálni a BUD alapértékeit.​ Ezt az üzenetet az origami szimbólumrendszerének segítségével öntötték formába: vizuálisan azt a folyamatot jelenítették meg, ahogyan az alapanyag (a papír) értékké formálódik. ​Az alapkoncepció az egész eseményt végigkísérte, amelybe a fenntarthatósági célkitűzések is beleillettek.

Ebben a kategóriában a zsűri egy különdíjat is odaítélt az EY – Az Év Üzletembere Program – Díjátadó Gála eseményének.

Az EY az Év Üzletembere esemény immár másfél évtizede működő exkluzív program Magyarországon és olyan vállalkozókat ismer el, akiknek sikerei jelentős gazdasági és társadalmi változásokat mozdítanak elő. A szervező csapat kiemelkedő eredményeket ért el a 360 fokos kommunikációs kampányaival, amely sikeresen építette fel a rendezvény kivitelezését. A tavalyi évben is sikerült a folyamatosan elvárt magas színvonalat hozniuk a rendezvénnyel, amelynek célja – az elismerésen túl – a valódi kapcsolatépítés.  

BEST ONLINE/DIGITAL EVENT

EXPO 2020 Hungary – Judit Polgár vs The World

A cél olyan interaktív, hibrid esemény szervezése volt, amely egyszerre népszerűsíti a 2022-es dubaji Világkiállítás Magyar Pavilonját, ünnepli a sakk sportot és elegendő résztvevőt aktivizál Polgár Judit világrekord kísérletéhez. Több helyszínről, online showműsorban megvalósított szimultánt szerveztek, amelyben Polgár Judit a világ számos pontjáról becsatlakozó influencerek és közösségeik ellen játszott, kiegészülve egy “világtáblával”, ahol bárki megmérkőzhetett Judittal. A zsűri kiemelte az ötlet egyediségét és a szervezők kreativitását. Széles rétegeket értek el a rendezvénnyel. A nézőket is bevonták, aktivizálták. Valódi esemény volt a virtuális térben. Egy világszinten kiemelkedő sportoló köré építették a koncepciót.

A zsűri tagjai marketing, kommunikációs és/vagy HR szakemberek, akik hazai és nemzetközi rendezvényekért felelős pozíciókat töltenek be különböző multinacionális, vagy hazai nagyvállalatoknál. A zsűritagok:

  • Bánhegyi Zsófia, Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgató
  • Bartha Balázs, Ceva-Phylaxia kommunikációs menedzser
  • Bencsik Edit, TCS marketing vezető
  • Bodó Teodóra, Bosch csoport kommunikációs és kormányzati kapcsolatok igazgató
  • Diósi Imre, Michelin Hungária Kft. rendezvény és szponzorációs menedzser
  • Földi-Tamás Ildikó, Generali Biztosító kommunikációs és rendezvényszervezési vezető
  • Hladics Orsolya, 4iG Nyrt. Csoport, kommunikációs igazgatóhelyettes
  • Horváth Bence, Mercedes-Benz marketingvezető
  • Horváth Magyary Voljc Nóra, K&H Bank kommunikációs igazgató
  • Kovács Orsolya, Gránit Pólus kommunikációs és marketingigazgató
  • Liptay Gabriella, KPMG Magyarország marketing és kommunikációs igazgató
  • Maczelka Márk, SPAR Magyarország Kft. kommunikációs vezető
  • Mantuano Monika, HP Inc. marketing vezető
  • Pajor Mariann, EGIS vállalati kultúra és belső kommunikációs főosztályvezető
  • Patócs Renáta, E.ON belső kommunikációs vezető
  • Varga Tibor, Telekom brand és kommunikációs stratégiai vezető
  • Török Szabolcs, Magyar Posta marketing és kommunikációs igazgató
  • Balla-Filetóth Rita, UNICEO stratégiai vezető

Kapcsolódó cikkeink