KPMG: világszerte optimisták a vezérigazgatók
Világszerte optimisták a vezérigazgatók, az európaiak 69 százaléka, az ázsiaiak 66 százaléka és az amerikaiak 52 százaléka bízik a növekedésben és a világgazdasági helyzet erősödésében a következő három évben – derült ki a KPMG legfrissebb felméréséből.
Az idén tavasszal készült kutatás 10 állam – Ausztrália, Kína, Franciaország, Németország, India, Olaszország, Japán, Spanyolország, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok – kilenc iparágában tevékenykedő 1278 vezérigazgatót kérdezett arról, mit várnak a következő három évtől.
A szerdán közzétett összefoglaló szerint a nagyvállalatok ügyvezetőit jelenleg foglalkoztató legfőbb problémák az új növekedési stratégiák, az ügyfélközpontúság, a földrajzi terjeszkedés, a költségcsökkentés, a gyorsabb piaci áttörés és az innováció elősegítése.
A válaszadók 86 százaléka hároméves távlatban az ügyfelek lojalitása miatt aggódik, 74 százalék az újabb piaci szereplőktől tart, 72 százalék a technológiai lemaradástól fél, 68 százalékukat a versenytársak előretörése foglalkoztatja, 66 százalék pedig termékei és szolgáltatásai piacképességének fenntarthatóságát félti.
A KPMG szerint a vezetők tisztában vannak azzal, hogy szükség van az üzleti modellek átgondolására a fennmaradás és a fejlődés érdekében, a vezetők 29 százaléka vélte úgy, hogy vállalata jelentősen átalakul majd a következő három évben, 44 százalékuk pedig csak „viszonylag elégedett” a jelenlegi üzleti stratégiával. Ennek ellenére a megkérdezettek 56 százaléka még nem tett lépéseket, hogy új pályára állítsa vállalkozását, csaknem harmaduk szerint pedig cégük sokkal kevesebb kockázatot vállal, mint amennyi a globális növekedés érdekében szükséges lenne – olvasható a jelentésben.
Amikor arról kérdezték a vezérigazgatókat, mire fordítanak majd jelentős erőforrásokat a következő három évben, az ügyvezetők többsége az országon kívüli terjeszkedést jelölte meg első helyen. Az Egyesült Államok vezetői Európát, azon belül is leginkább Közép-Európát emelték ki elsődleges irányként, majd Dél-Amerikát és Kínát említették. Ezzel szemben Kína, Japán, az Egyesült Királyság, Németország, Spanyolország és Franciaország ügyvezetői az Egyesült Államok felé terjeszkednének elsősorban.
A válaszadó cégek negyede több mint 10 milliárd dollár éves bevétellel rendelkezik. A felmérés 500 millió dollár éves bevétel alatti vállalatok ügyvezetőire nem terjedt ki. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az…
Tovább olvasom >KPMG: Meglepően gyorsan alkalmazkodtak a polikrízishez a női felsővezetők
Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést,…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >