Közös workshopot szervezett az ÖRT és az IM
Rekordlétszámú érdeklődés mellett rendezte az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) az első közös workshopját az Igazságügyi Minisztérium (IM) szakembereivel a fogyasztóvédelmi hatóság reklámozási gyakorlatot érintő tevékenységével kapcsolatban. A kiemelt vizsgálati témák mellett a korábbi ellenőrzési eredmények és azok tapasztalatait is bemutatták.
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
– A szakmai szervezet munkájának eredményességét igazolták a 2023. évi ellenőrzések tapasztalatai is, ahol közel 1800 reklám vizsgálata során mindösszesen 30 esetben (1,6%-os arány) volt kifogásolható tartalma a reklámoknak, ami más ágazati vizsgálatokhoz képest példaértékű lehet – mondta a rendezvényen Csákiné dr. Gyuris Krisztina, az IM Fogyasztóvédelmi Stratégiai Főosztályának vezetője.
Az ÖRT szakmai szervezetként nagy hangsúly fektet arra, hogy segítse tagságát az előzetes megfelelés területén. Az éves szinten több mint 1000 reklámelőzetes véleményezése és számos vállalati tréning, valamint egyedi konzultáció mellett fókuszterület a hatóságokkal való együttműködés is.
– Külön megtiszteltetés volt számunkra, hogy dr. Pilz Tamás helyettes államtitkár úr kinevezése után elsők között fogadott bennünket, és támogatásáról biztosította az ÖRT-t az etikus reklámozásért folytatott munkájában, melynek köszönhetően többek között létrejöhetett a tagságunk részéről is nagy érdeklődéssel várt közös workshop – nyilatkozta Gerendi Zsolt, a szakmai szervezet főtitkára, az esemény szervezője. //
Kapcsolódó cikkeink
Kommunikációs iparági AI-kézikönyv készül
A hazai szakmai szervezetek – köztük a MAKSZ, az MMSZ…
Tovább olvasom >Magyar Marketing Szövetség: életműdíj Dr. Megyer Örsnek
A Magyar Marketing Szövetség Tonk Emil Életműdíjasa 2024-ben Dr. Megyer…
Tovább olvasom >Átadták az idei Green Pledge védjegyeket
Idén második alkalommal kerültek átadásra az ÖRT, az MMSZ és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >