Közös védjegy az európai történelmi borvidékeknek
A világörökséghez tartozó hét borvidék képviselője egységes marketing eszközök kidolgozásáról és közös védjegy bevezetéséről állapodott meg a VITOTOUR fórumon, a feladatokhoz az Európai Uniótól pályázati pénzt is nyertek.
A program célja, hogy az európai világörökségi borvidékek
között egy olyan időtálló kapcsolat alakuljon ki, amely alapja lehet további
hosszú távú közös munkának. A projekt keretében turisztikai, kommunikációs és
tájképvédelmi együttműködéseket dolgoznak ki a Tokaji Történelmi Borvidék, a
portugál Douro-völgy, az olasz Cinque Terre, a német Rajna-völgy, a francia
Szent Emilion- és a Loire-völgy, az osztrák Fertő-Neusedlersee borászatainak képviselői.
A Loire-völgy kezelő szerve – Mission Val de Loire – gesztorságával közös
pályázatot adtak be az Európai Unió INTERREG III C. programjára, és
összességében 390 ezer eurót nyertek el. Ehhez a hét borvidék 249 ezer euróval
járult még hozzá.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >