Közös márkastratégiát kapnak a belvárosi üzletek
Közös márkastratégiát dolgoz ki az V. kerületi önkormányzat a belvárosi üzletek forgalmának élénkítésére.
Puskás András (Fidesz-KDNP), a kerület alpolgármestere szerdai sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy a bevásárlóközpontokkal szembeni hátrány már a 2000-es évek elejére egyértelművé vált, a plázákat túl közel engedték a belvároshoz, a régi kereskedelmi központ kárára. Ezt szeretnék visszafordítani azzal, hogy egy bevásárló-negyedet alakítanak ki a belvárosi utcákból és a bevásárlóközpontokéhoz hasonlóan menedzselik. Az önkormányzat múlt héten céget alapított a feladatra és az első két évben 200-200 millió forintot fordít a márkastratégiára.
Megjegyezte: a plázák általában 300 millió és 1 milliárd forint közötti összeget szánnak erre, de az önkormányzat is tovább növelné az összeget. A harmadik évben bevonnák a költségekbe az üzlettulajdonosokat, akik gyakorlatilag addig is haszonélvezői lesznek a projektnek, míg az önkormányzat az adóbevételeken keresztül juthat plusz forráshoz.
Puskás András jelezte: több ezer példányban megjelenő ingyenes brandmagazint helyeznek el az üzletekben és közös logót készítettek, amely az üzletek előtti lábtörlőkön és 3D-s hologram matricaként a portálokon is megjelenik. A Váci negyedben ingyenes köztéri wifi lesz és sok információs szolgáltatást is indítanak, egyebek mellett egy olyan weboldalt, amely tartalmazza a többi között az üzletek nyitva tartását, akcióit, az aktuális parkolási lehetőségeket és egyéb programokat.
Októberben elkezdik a Váci utca északi részén és a csatlakozó kis utcákban az újraburkolást, ami egy frissített, új arculatot ad a térségnek és tömbönként kijelölik, hogy milyen kirakatokat, utcaképet szeretnének látni – mondta Puskás András, hozzátéve, hogy nem egyik napról a másikra kell váltaniuk a tulajdonosoknak. A negyedben állandóan jelen lesz a közterület-felügyelet és megerősítik a takarítást.
Az eseményen Michael Carroll, a Váci Utcai Bevásárló Negyed Nonprofit Kft. ügyvezetője arról számolt be: az újramárkázással a régi arculatot szeretnék visszahozni. Hasonló marketingeszközöket használnak majd a kis- és nagykereskedőknél is, azzal a nehezítéssel, hogy a bevásárlóközpontokkal ellentétben itt nem egy kézben vannak az ingatlanok. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >